کد خبر: 20205 A

یک پرونده دیگر علیه تهیه‌کننده فاسد هالیوود

یک پرونده دیگر علیه تهیه‌کننده فاسد هالیوود

انتشار کتابی به قلم یان نیتن یکی دیگر از رازهای هاروی واینستین را در دنیای سینما فاش کرد.

ایران آرت: تهیه‌کننده بدنام هالیوودی که درگیر چند پرونده آزار جنسی است، سال‌ها پیش تهدید کرده بود کوئنتین تارانتینو را روی صندلی کارگردانی «ارباب حلقه‌ها» جانشین پیتر جکسن می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، انتشار کتاب «هر چه تصور کنید: پیتر جکسن و خلق دنیای میانه» به قلم یان نیتن یکی دیگر از رازهای هاروی واینستین را در دنیای سینما فاش کرد. بر اساس آنچه در کتاب تازه نویسنده انگلیسی آمده، تهیه‌کننده برنده اسکار مدعی بوده جکسن نیوزیلندی 12 میلیون دلار برای نوشتن دو فیلمنامه برای «ارباب حلقه‌ها» هدر داده و اگر نپذیرد فقط یک فیلم دو ساعتی بر اساس کتاب جی‌آرآر تالکین بسازد، یک کارگردان دیگر به پروژه می‌آورد.

پیشنهاد واینستین برای کارگردانی «ارباب حلقه‌ها» دوست خودش تارانتینو یا جان مدن، خالق «شکسپیر عاشق» بوده است. کن کامینز که مدتی در مقام تهیه‌کننده با چهره فاسد هالیوود (رئیس وقت شرکت فیلمسازی میرامکس) کار کرده، به نویسنده «پیتر جکسن و خلق دنیای میانه» چنین گفته است: «هاروی می‌گفت که یا این کار را می‌کنید یا اخراجید. او می‌خواست تارانتینو را برای کارگردانی ارباب حلقه‌ها بیاورد.»

جکسن هم که از مدت‌ها پیش کار روی فیلمنامه را آغاز کرده بود، از کامینز خواست به واینستین خبر بدهد او و همکارش فران والش نمی‌توانند همه داستان تالکین را در 120 دقیقه روایت کنند. سرسختی فیلمساز نیوزیلندی کار را به جایی رساند که نیولاین سینما حق تولید «ارباب حلقه‌ها» را از میرامکس خرید و پروژه را در سه قسمت روانه پرده سینماها کرد؛ یکی از موفق‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما که 17 اسکار از جمله اسکار بهترین کارگردان را برای نیولاین و جکسن به ارمغان آوردند.

دسامبر گذشته جکسن در یک گفتگو اعتراف کرد تحت فشار مدیران میرامکس از همکاری با اشلی جاد و میرا سوروینو در پروژه «ارباب حلقه‌ها» انصراف داده است. او گفت: «آن زمان فکر کردم باید به تصمیم تهیه‌کننده احترام بگذارم اما حالا معتقدم درباره این دو بازیگر بسیار مستعد به ما اطلاعات اشتباه داده بودند.»

کوئنتین تارانتینو هالیوود ارباب حلقه ها هاروی واینستین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین