کد خبر: 20592 A

صحبت‌های عجیب کریستوفر نولان در جشنواره کن

صحبت‌های عجیب کریستوفر نولان در جشنواره کن

نولان گفت: من به مدرسه فیلمسازی نرفتم و فیلم‌های خودم را ساختم!

ایران آرت: کریستوفر نولان، کارگردان سرشناس هالیوود که فیلم‌هایی همچون «اینسپشن» و «اینتراستلار» را ساخته امروز مسترکلاس خود را در جشنواره کن برگزار کرد.

به گزارش دنیای تصویر، گزیده‌ای از صحبت‌های جذاب و خواندنی کریستوفر نولان در مسترکلاس جشنواره کن را خواهید خواند.

** «اینسپشن» واقعا داستان گیج‌کننده‌ای داشت!

** هرکدام از فیلم‌های سه‌گانه بتمن برایم ژانر جداگانه‌ای داشتند که این بر اساس شرور فیلم‌ها تعریف می‌شد. مثلا «شوالیه تاریکی» یک فیلم جنایی سرقتی به سبک کارهای مایکل مان بود. جوکر هم یک تروریست به حساب می‌آمد.

** من آدمی هستم که به طرزی بی‌رحمانه صاحب یک زندگی بدون دردسر بوده. و شما همیشه قرار نیست که عینا ماجراهای زندگی خودتان را به فیلم تبدیل کنید.

** درباره همکاری با همسرم اما توماس به‌عنوان تهیه‌کننده باید بگویم که چیزی بهتر از همکاری با کسانی نیست که هیچ دغدغه‌ای به غیر از کمک کردن به شما برای ساختن بهترین فیلم ممکن ندارند. واقعا غافلگیرکننده است که تلفیق این روابط چقدر می‌تواند سخت باشد.

** «اینتراستلار» پروژه‌ای بود که برادرم جاناتان سال‌ها قبل برای استیون اسپیلبرگ روی آن کار می‌کرد. وقتی که او مشغول کار دیگری بود، من فیلمنامه را به دست گرفتم و با ایده‌هایی که خودم داشتم ترکیبش کردم.

** بعضی اوقات از «ممنتو» به‌‌عنوان فیلمی با روایت غیرخطی نام برده می‌شود، در حالی که اتفاقا این یک فیلم خطی است ولی کاملا برعکس روایت می‌شود!

** بگذارید قضیه را روشن کنم، من به مدرسه فیلمسازی نرفته‌ام، چون نتوانستم که وارد مدرسه فیلمسازی شوم!

** فیلم‌هایی که بر روی نگاتیو گرفته شده‌اند باید تا هر زمانی که ممکن است به صورت آنالوگ هم ارائه شوند.

** فیلم (نگاتیو) هنوز هم بهترین فرمتی است که ما توانسته‌ایم اختراع کنیم آن هم به دلیل گونه‌ای است که چشممان می‌بیند. برای کشیدن مخاطب درون فیلم من آن را بهترین ابزار می دانم به این خاطر که می‌تواند بیش هر فرمتی مخاطب را در فصه معلق و از نظر احساسی درگیرش کند.

** درباره‌ی دیگر کارهای سر صحنه به اندازه‌ی‌ کافی می‌دانم که بتوانم روی مخ همه بروم!

جشنواره فیلم کن کریستوفر نولان نولان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین