کد خبر: 21267 A

واکنش زنان قربانی به دستگیری سینماگر معروف

واکنش زنان قربانی به دستگیری سینماگر معروف

بازیگر 44 ساله آمریکایی در صفحه توییترش نوشت: گیرت انداختیم هاروی واینستین. گیرت انداختیم.

ایران آرت: تهیه‌کننده بدنام هالیوود هاروی واینستین بعد از ماه‌ها جنجال رسانه‌ای، به اتهام تجاوز، عمل جنسی مجرمانه، سوءاستفاده جنسی و آزار جنسی دستگیر شد. قربانیان واینستین، همکاران سابقش در سینما و چهره‌های سرشناس رسانه همگی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر به اتفاق اخیر واکنش نشان داده‌اند. از بازیگر ایتالیایی آزیا آرجنتو اولین کسی که پیش‌قدم شد و واینستین را به تجاوز جنسی متهم کرد، به دنبال دستگیری او در توییترش نوشت: «چه چیزی باعث شد تا همین‌جا هم دوام بیاوری هاروی؟»

به گزارش آی سینما، روز گذشته (جمعه صبح به وقت محلی)، واینستین 66 ساله خودش را تسلیم پلیس نیویورک کرد. بعد از افشاگری‌های آرجنتو، بیش از 80 زن اتهاماتی را علیه تهیه‌کننده هالیوود مطرح کردند و جنبش مقابله با آزار جنسی خصوصا در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر فراگیر شد، تا جایی‌که در مراسم فرش قرمز جوایز گلدن گلوب، اسکار و حتی جشنواره فیلم کن نیز اغلب سینماگران و اهالی سینما حمایت‌شان را از این جنبش اعلام کردند.

آرجنتو که در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن روی صحنه رفت، با اشاره به تهیه‌کننده بدنام هالیوود حرف‌هایی جنجالی بر زبان راند و جشنواره کن را «شکارگاه» واینستین خواند. این بازیگر ایتالیایی که به دنبال افشاگری علیه واینستین و هجمه رسانه‌های کشورش وادار به ترک ایتالیا شده بود، روز گذشته توییتی به این مضمون منتشر کرد: «امروز هاروی واینستین یک قدم به سقوط اجتناب‌ناپذیرش به جهنم نزدیک خواهد شد. ما زنان عاقبت به اجرای عدالت امیدوار شده‌ایم.»

به جز آرجنتو، رز مک‌گوان هم تهیه‌کننده معروف را به تجاوز متهم کرده بود. مگ‌کوان در واکنش به اتفاق دیروز نوشت: «شوکه شدم. باید اعتراف کنم فکر نمی‌کردم روزی او را دستبندزده ببینم.» مک‌گوان در مصاحبه آسوشیتدپرس گفته قصد دارد در جلسات دادگاه واینستین حاضر شود: «خوشبختانه این اتفاق به درمان بسیاری از آسیب‌های وحشتناکی که هر بار با دیدن چهره‌اش یا شنیدن نامش تجربه کرده‌ام کمک خواهد کرد.»

بازیگر 44 ساله امریکایی همچنین در صفحه توییترش نوشت: «گیرت انداختیم هاروی واینستین. گیرت انداختیم.»

در ماه‌های گذشته، واینستین بارها و بارها منکر اتهاماتی شده بود که از سوی بیش از 80 زنان علیه او مطرح شده است. در حال حاضر، پرونده رسوایی جنسی واینستین توسط دادستان فدرال به جریان افتاده است.

هاروی واینستین آزار جنسی رز مک گوون آزار جنسی هالیوود آرجنتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین