کد خبر: 22899 A

بازیگر پرکار سینما درگذشت

بازیگر پرکار سینما درگذشت

دنیس آکیاما بازیگر پرکار سینِما در اثر عوارض بیماری سرطان از دنیا رفت.

ایران آرت: دنیس آکیاما از جمله بازیگران پرکار بود که در طول ۴ دهه فعالیت هنری در انبوهی از فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و صحنه تئاتر نقش‌آفرینی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، او در فیلم «جانی نمونیک» نقش شخصیت منفی را روبه‌روی کیانو ریوز بازی می‌کرد و در یکی از آخرین نقش‌آفرینی‌های خود در فیلم «پیکسل‌ها» کنار آدام سندلر جلوی دوربین رفت.

آکیاما هفته گذشته در تورنتو در اثر عوارض بیماری سرطان از دنیا رفت. او به گونه‌ای نادر و بدخیم از بیماری سرطان مبتلا بود.

از نخستین نقش‌آفرینی‌های او در عرصه سینِما می‌توان به فیلم «قلب‌های دربند» در سال ۱۹۸۷ اشاره کرد. او در آن فیلم با دیوید کراننبرگ همبازی شد. «گناهکار به اندازه گناه»، «مردان ایکس» و «معیارهای مفرط» برخی از دیگر فیلم‌های این بازیگر پرکار هستند. 

از آنجا که آکیاما از بازیگرانی نبود که نقش اول فیلم‌ها را بازی کند معمولاً در نقش‌های کوتاه بازی می‌کرد. شاید به یاد ماندنی‌ترین نقشی که بازی کرد مقابل کیانو ریوز در فیلم «جانی نمونیک» بود که در آن نقش آدمکشی یاکوزا به نام شینجی را بازی می‌کرد.

آکیاما سال ۱۹۵۲ به دنیا آمد و در دانشگاه نیویورک روانشناسی خواند. او پیش از بازیگری در یک مرکز نگهداری از کودکان کار می‌کرد.

ژاپن کانادا سینما دنیس آکیاما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین