کد خبر: 23631 A

رکوردهای سینما در اروپا جابجا شد

رکوردهای سینما در اروپا جابجا شد

سینمای روسیه با پشت سر گذاشتن فرانسه برای نخستین بار به بزرگ‌ترین بازار سینمای اروپا در سال ۲۰۱۷ تبدیل شد.

ایران آرت: سال گذشته میلادی بیش از 212 میلیون قطعه بلیت سینما در روسیه به فروش رسید که 10 درصد بیش از سال 2016 بود. سهم فیلم‌های روسی از گیشه سینمای این کشور به حدود 26 درصد رسید و بر اساس برنامه‌ریزی بنیاد سینمای روسیه، قرار است در چند سال آینده این سهم تا سقف 30 درصد افزایش یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، مجموع درآمد گیشه سینمای روسیه در سال 2017 بیش از 53 میلیون روبل برابر با 841 میلیون دلار بود و درام ورزشی «عمودی رفتن» با موضوع پیروزی تیم ملی بسکتبال روسیه بر آمریکا در فینال بازی‌های المپیک 1972 مونیخ با 48 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم لقب گرفت. در رده دوم این جدول هم فیلم هالیوودی «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» با 37 میلیون دلار فروش ایستاد.

سینمای فرانسه با کشاندن 209 میلیون تماشاگر به سالن‌های تاریک حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار درآمد داشت و این رقم در بریتانیا به 1.9 میلیارد دلار رسید. دلیل اصلی تفاوت معنادار درآمد سینماها در روسیه با دیگر کشورهای اروپایی قیمت پایین بلیت است. هر بلیت سینما در روسیه 251 روبل (حدود چهار دلار) ارزش دارد. در حالی که بهای بلیت در بازار اتحادیه اروپا بیش از هفت دلار است.

سینما رفتن یکی از سه فعالیت مهم و اصلی برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان روسی است. سال گذشته 36 درصد از ساکنان شهرهای بزرگ در این کشور دست‌کم یک بار در هر شش ماه به سینما رفتند. حضور در مراکز خرید و بازدید از مجموعه‌های سرگرم‌کننده از دیگر فعالیت‌های شهروندان روسیه است که به سینمای خانگی هم بسیار علاقه دارند.

روسیه امسال میزبان بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال بود که با قهرمانی فرانسه به پایان رسید. تیم ملی فوتبال روسیه هم که در نگاه اول بسیار ناامید به نظر می‌رسید، در مرحله دوم اسپانیای پرامید را حذف کرد و با باختن در ضربه‌های پنالتی مقابل کروواسی (نایب‌قهرمان جام) به ماجراجویی خود پایان داد.

روسیه فرانسه سینما سینمای فرانسه سینمای روسیه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین