کد خبر: 23926 A

یک فیلم از چنگ سینماگر متهم به آزار جنسی درآمد

یک فیلم از چنگ سینماگر متهم به آزار جنسی درآمد

فرانک میلر حق ساخت اقتباس سینمایی و تلویزیونی بر اساس کتاب مصور "شهر گناه" نوشته خودش در سال ۱۹۹۱ را از کمپانی واینستین پس گرفت.

ایران آرت: حق ساخت فیلم و سریال بر اساس کتاب مصور «شهر گناه» که پیش از این در اختیار کمپانی واینستین بود، پس از ماجرای رسوایی اخلاقی «هروی واینستین» مالک این کمپانی فیلمسازی، به «فرانک میلر» نویسنده و خالق کتاب‌ مصور نوآر «شهر گناه» رسید. 

به گزارش ایسنا، پس از ورشکستگی کمپانی «واینستین» این شرکت فیلمسازی با قیمت۲۸۹ میلیون دلار به کمپانی «لانترن» فروخته شده است اما حقوق ساخت آثار اقتباسی بر اساس کتاب مصور «شهر گناه» با درخواست «فرانک میلر» به عنوان بخشی از این معامله لحاظ نشد.

داستان فیلم «شهر گناه» در شهری به نام Basin City می‌گذرد، شهری پر از خشونت و نا آرامی و فساد و جنایت که در مرکز تمام فعالیت‌های تبهکارانه آن، پلیس فاسد شهر قرار دارد. در چنین شهری است که داستان هایی مرتبط با هم شکل می گیرند.

«میلر» به همراه «رابرت رودریگز» در سال ۲۰۰۵ فیلمی بر اساس کتاب مصور «شهر گناه» با بازی چهره‌هایی چون «بروس ویلس»، «جسیکا آلبا»، «بنیسیو دل‌تورو»، «میکی رورک» و «کلایو اون» ساختند که به موفقیت بزرگ هنری و تجاری دست یافت و با بودجه۴۰ میلیون دلاری به فروش حدود ۱۶۰ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت.

حدود یک دهه بعد و در سال ۲۰۱۴ «میلر» و «رودریگز» دنباله فیلم «شهر گناه» را با عنوان کامل «شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم» مقابل دوربین بردند که به یک شکست تجاری بزرگ منجر شد. این فیلم با بودجه ۶۵ میلیون دلاری تنها نزدیک به ۴۰ میلیون دلار فروخت. 

هاروی واینستین فرانک میلر شهر گناه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین