کد خبر: 24448 A

خاطرات جالب بازیگر قدیمی از بهروز وثوقی و خسرو شکیبایی

خاطرات جالب بازیگر قدیمی از بهروز وثوقی و خسرو شکیبایی

داریوش اسدزاده ۹۶ سال از عمرش گذشته و می‌گوید که دوست دارد ۱۰۰ سالگی را رد کند.

ایران آرت: داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، در گفتگو با «سپیده آماده» از آغاز شکل گیری تئاتر در لاله زار و افول آن و خاطراتش از هنرمندانی مانند بهروز وثوقی، خسرو شکیبایی و ایرج گفت.

به گزارش ایران آرت به نقل از سایت تماشا، اسدزاده با اشاره به اینکه هنر در مملکت ما هیچ ارزشی ندارد، گفت: هنر چه موسیقی چه تئاتر چه سینما و چه ادبیات در مملکت ما ارزشی ندارد چون از طریق هنر در جامعه ما نمی توان امرار معاش کرد.

با بهروز وثوقی در وزارت دارایی همخدمتی بودیم

داریوش اسدزاده در خصوص خاطره اش از بهروز وثوقی اظهار داشت: من و بهروز هر دو در وزارت دارایی خدمت سربازی را می گذراندیم و بهروز هم خدمتی من در دوران سربازی بود، بهروز هنرمند با استعدادی بود و از همان اولین فیلمش به کارگردانی ساموئل خاچیکیان استعدادش را به نمایش گذاشت.

فارغ التحصیلان فرانسه تئاتر را در لاله زار بنیانگذاری کردند

این بازیگر پیشکسوت درخصوص لاله زار در سال‌ ۱۳۱۶ گفت: در آن سالها چیزی به نام تئاتر در تهران وجود نداشت و مردم اصلا تئاتر را نمی شناختند، در آن میان فارغ التحصیلانی که از فرانسه برمی گشتند در لاله زار یکسری پی اس ها را ترجمه کردند و به روی صحنه بردند که این نمایش ها درآمدی را هم برای هنرمندان آن روزگار نداشت. وی ادامه داد: در سال ۱۳۱۷ تشکیلاتی به مدیریت آقای متین دفتری از سوی دولت تشکیل شد برای تنویر افکار عمومی که بخشی از آن تأسیس هنرستان هنرپیشگی بود، پایه گذار هنرستان هنرپیشگی سیدعلی خان نصر بود و محل این هنرستان هم ابتدای خیابان لاله زار.

تئاتر نوشین مخاطب انتلکتوال داشت

اسد زاده در خصوص مخاطبان آن روزهای تئاتر در لاله‌زار تصریح  کرد: یک سری از مخاطبان مردم عام بودند و گروه دیگر انتلکتوئل ها و روشنفکران، مخاطبان پی اس های نوشین روشنفکران بودند و تماشاخانه تهران هم پی اس های عامه پسند را به روی صحنه می‌برد.

دهه چهل در امریکا فیلم ساختیم

این بازیگر پیشکسوت در خصوص ساخت فیلمی در امریکا تاکید کرد: در آن سال دوستی داشتم به نام قائم مقامی که بازیگر سینما بود، یک روز به من گفت که برای فیلم برداری قرار است که به امریکا برود در نهایت با هم به امریکا رفتیم و فیلمی ساختیم که در همان روزها در امریکا به نمایش درآمد.

صنعت دوبله تئاتر لاله زار را به سمت زوال برد

اسدزاده در خصوص دلیل افت ناگهانی لاله زار اظهار داشت: وقتی دوبله وارد سینما شد، به تئاتر لاله زار ضربه خورد، چون مردم به سالن سینما می‌رفتند و بهترین فیلم ها را با زبان فارسی تماشا می کردند و این باعث شد که مخاطبان سالنهای تئاتر به سمت سینما کشیده شوند با آغاز این روند سالن های تئاتر از جمله تئاتر، دهقان نصر و جامعه باربد برنامه آتراکسیون را جایگزین تئاترهای قبلی کردند، بدین معنا که نیم ساعت از برنامه به یک تئاتر کمدی اختصاص داشت و بقیه اش به موسیقی و حرکات موزون.

شکیبایی سر خانه سبز همیشه دیر می رسید

بازیگر سریال خانه سبز با بیان خاطره ای از خسرو شکیبایی در این سریال گفت: سر صحنه خانه سبز، خسرو شکیبایی همیشه یک ساعت دیرتر از سایرین می رسید، یک روز آقای بیرنگ به من گفت خسرو شکیبایی تو را در کسوت استادی می شناسد، تو به او بگو که به موقع سر صحنه حاضر شود، من به خسرو شکیبایی گفتم اگر قرار است دیرتر برسی به من هم بگو که همان زمان بیایم. از روز بعد خسرو شکیبایی به موقع سر صحنه حاضر شد اما این اتفاق چند روز بیشتر طول نکشید و از روز چهارم دوباره با تاخیر در سر صحنه حاضر شد و می گفت چون دیر می خوابم، نمی توانم زود برسم.

از فروش 14 میلیاردی 50 کلیلو آلبالو دستمزد ناچیزی به ما رسید

بازیگر فیلم 50 کیلو آلبالو در خصوص حضورش در این فیلم به کارگردانی مانی حقیقی گفت: فیلم ۱۴ میلیون فروش کردم و حقوق ما از این کار بسیار ناچیز بود

میخواهم صدسالگی را رد کنم

اسدزاده در پایان با اشاره به اینکه ۹۶ سال از عمرش گذشته است گفت: می خواهم ۱۰۰ سالگی را رد کنم.

خسرو شکیبایی داریوش اسدزاده لاله زار بهروز وثوقی تئاتر لاله زار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین