کد خبر: 24683 A

افتتاح جشنواره فیلم تورنتو با پادشاه یاغی

افتتاح جشنواره فیلم تورنتو با پادشاه یاغی

چهل‌وسومین جشنواره فیلم تورنتو با محصول نتفلیکس افتتاح می‌شود.

ایران آرت: فیلم تاریخی «پادشاه یاغی» (Outlaw King) با بازی کریس پاین در نقش پادشاه افسانه‌ای اسکاتلند رابرت یکم معروف به رابرت بروس، چهل و سومین جشنواره فیلم تورنتو را افتتاح می‌کند. به گفته برگزارکنندگان این رویداد، محصول جدید شبکه نتفلیکس سه‌شنبه ششم سپتامبر در تورنتو روی پرده خواهد رفت. این نخستین بار است که فیلمی از این غول دنیای آنلاین به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود.  

به گزارش آی سینما، نتفلیکس که چند ماه پیش در واکنش به قوانین جدید کن مبنی بر ممنوعیت پذیرفته شدن فیلم‌هاش در بخش مسابقه از شرکت در این جشنواره خودداری کرده بود، حالا با هفت فیلم جدیدش در مهم‌ترین جشنواره فیلم امریکای شمالی حضور خواهد داشت.

این درام تاریخی در اسکاتلند و به کارگردانی دیوید مکنزی مقابل دوربین رفته است. علاوه بر پاین، بازیگرانی مانند آرون تیلور جانسن، فلورنس پیو و بیلی هول نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. «پادشاه یاغی» لبریز از صحنه‌های نبردی است که مبارزه پادشاه اسکاتلند برای استقلال کشورش از انگلستان را به تصویر کشیده است.

دیگر فیلم‌های نتفلیکس که در بخش گالا به نمایش در می‌آیند عبارتند از: «تاریکی را بچسب» (Hold the Dark) به کارگردانی جرمی سالنیر و با بازی جفری رایت و الکساندر اسکارسگارد و همین‌طور فیلم «22 ژوییه» ساخته پل گرین گرس که حمله تروریستی نروژ را به تصویر کشیده است.

برگزارکنندگان جشنواره تورنتو پیش‌تر از نمایش چهار عنوان محصول این کمپانی خبر داده بودند از جمله «روما» ساخته آلفونسو کوارون کارگردان برنده اسکار فیلم «جاذبه»، فیلم «معلم مهد کودک» با بازی مگی جیلنهال که نخستین بار در جشنواره فیلم مستقل ساندنس روی پرده رفته، «سرزمین عادت‌های ثابت» به کارگردانی نیکول هولوفسنر که کونی برایتن بازیگر نقش اول آن است و همچنین مستند بلند «کوینسی» که درباره یکی از چهره‌های مشهور موسیقی کوینسی جونز است. رشیدا جونز دختر کوینسی با همکاری آلن هیکس فیلم مستند پدرش را کارگردانی کرده است.

چهل و سومین جشنواره فیلم تورنتو به مدت ده روز ادامه دارد و 16 سپتامبر به کار خود پایان می‌دهد.

هالیوود جشنواره فیلم تورنتو نتفلیکس پادشاه یاغی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین