کد خبر: 24773 A

از سرگیری پروژه نیمه تمام کارگردان فقید

از سرگیری پروژه نیمه تمام کارگردان فقید

پروژه «تنها مانده» سم پکین‌پا کارگردان فقید آمریکایی که مدت‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود دوباره به جریان می‌افتد.

ایران آرت: میلوش آنتیک تهیه کننده صرب با خرید امتیاز اقتباس از فیلمنامه‌ای از سم‌پکین‌پا قصد دارد این فیلمنامه را جلوی دوربین ببرد.

این تهیه کننده صرب با کسب حقوق فیلمنامه «تنها مانده» سم پکین‌پا کارگردان فقید آمریکایی از بنیاد وی، اعلام کرده است قصد دارد یک فیلم بلند برمبنای این فیلمنامه با همکاری کیتی هابر و بنی کورتزن تهیه کنندگان لس‌آنجلسی بسازد.

به گزارش مهر، «تنها مانده» ‌برمبنای رمان‌کوتاهی از سال ۱۹۳۴ به همین نام نوشته جیمز گولد کوزنس، درباره مردی است که با پنهان ماندن در بخشی از یک معدن از یک فاجعه جان سالم به در می‌برد.

در اواخر دهه ۱۹۶۰، پکین‌پا که برای فیلم‌هایی چون «این گروه خشن» و «سگ‌های پوشالی» شهرت جهانی دارد، حقوق ساخت فیلمی بر مبنای این داستان را خرید و چندین طرح فیلمنامه اقتباسی را برمبنای آن و با همکاری جیمز آر.سیلک همکار همیشگی‌اش نوشت.

آنتیک که به عنوان دستیار غیررسمی در فیلم بلند «صلیب آهنین» محصول ۱۹۷۷ با پکین‌پا کار کرده بود، قراردادی در سال ۱۹۸۱ برای کمپانی «وادار فیلم» مستقر در مقدونیه بست تا به عنوان تهیه کننده اجرایی فیلمی برمبنای این فیلمنامه که پکین‌پا آن را کارگردانی می‌کند کار کند اما پکین‌پا سال ۱۹۸۴ درگذشت و این پروژ به  مرحله عمل نرسید. اوایل امسال، آنتیک حقوق ساخت این فیلم را خرید تا این پروژه را دوباره زنده کند.

وی در این‌باره گفت: گرچه سم زنده نماند تا این فیلم را کارگردانی کند، اما ما در جستجو هستیم تا با گردآوردن خلاق‌ترین و بزرگ‌ترین تیم از شخصیت‌های موجود، بتوانیم انرژی و دیدگاه منحصر به فرد او را بار دیگر زنده کنیم.

آنتیک افزود: در کنار همکاران تولیدم بنی کورتزن و کیتی هابر، خیلی خوشحالم که بتوانیم فیلم بزرگ بعدی سم را بسازیم تا نه تنها میراث او را زنده نگه‌داریم و او را به نسل جدید معرفی کنیم، بلکه در نهایت فیلمی را که او قصد داشت بسازد، به عنوان هدیه‌ای به خانواده‌اش برسانیم.

پکین پا کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر آمریکایی، به عنوان یک فیلمساز نامی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با ساخت فیلم‌های خشن و مردانه شناخته شد و نامش را برای همیشه در تاریخ سینمای جهان ماندگار کرد.

هالیوود کارگردان سم پکین پا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین