کد خبر: 25348 A

برابری جنسیتی در جشنواره فیلم ونیز

برابری جنسیتی در جشنواره فیلم ونیز

جشنواره فیلم ونیز عهدنامه برابری جنسیتی امضا کرد.

ایران آرت: جشنواره فیلم ونیز به دنبال جشنواره‌های کن و لوکارنو امروز جمعه عهدنامه برابری جنسیتی امضا کرد. این عهدنامه در یک نشست خبری با حضور آلبرتو باربرا دبیر هنری جشنواره و پائولو باراتا مدیر «لا بیه‌ناله» سازمانی که جشنواره ونیز بخشی از آن است به امضا رسید.

به گزارش آی سینما، جشنواره ونیز امسال به شدت تحت فشار حامیان حقوق زنان قرار گرفته چون فقط یکی از ۲۱ فیلم حاضر در بخش مسابقه اصلی این رویداد را کارگردان زن ساخته است. با این حال باراتا می‌گوید سهمیه در نظر گرفتن برای آثار فیلمسازان زن بخشی از این عهدنامه نیست. او گزارش‌هایی که سهم اندک فیلمسازان زن در رقابت اصلی جشنواره را به فرهنگ مردسالارانه ایتالیا ربط داده‌اند، رد کرده است.

او گفته است: «اگر جشنواره ونیز به دلیل حضور یک فیلمساز زن در بخش مسابقه نمونه مردسالاری زهرآگین است، من نمی‌فهمم چرا جشنواره‌ای که دو فیلمساز زن دارد، نباید زهرآگین تلقی شود. پس ما باید سال آینده باید سه فیلم از کارگردانان زن داشته باشیم و مسأله حل می‌شود. این مضحک است!» این در حالیست که جشنواره کن امسال سه فیلم از کارگردانان زن در بخش مسابقه داشت.

جشنواره ونیز بخشی از یک موسسه است که فستیوال‌های با موضوع معماری و هنرهای تجسمی هم برگزار می‌کند و باراتا تاکید دارد ۷۵ درصد از تیم مدیریتی عالی رتبه «لا بیه‌ناله» زنان هستند و در تیم برگزاری جشنواره فیلم ونیز سهم زنان و مردان ۵۰-۵۰ است.

هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز در حالی به روز سوم رسیده که حضور لیدی گاگا خواننده مشهور پاپ به عنوان بازیگر فیلم «ستاره‌ای متولد شده» ساخته بردلی کوپر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

جشنواره امسال با نمایش فیلم «اولین انسان» ساخته جدید دیمین شزل کارگردان برنده اسکار و سازنده فیلم‌های «ویپلش» و «لا لا لند» افتتاح شد.در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از برندگان شیر طلایی جشنواره ونیز در جوایز سینمایی سال از جمله اسکار موفق بوده‌اند.

جشنواره فیلم ونیز برابری جنسیتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین