کد خبر: 25372 A

فضای اسکار شاعرانه می‌شود

فضای اسکار شاعرانه می‌شود

یک فیلم شاعرانه نماینده گرجستان در اسکار شد.

ایران آرت: درام تغزلی و شاعرانه «نام» به کارگردانی ساسا خالواشی به نمایندگی از گرجستان در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۹ شرکت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، «نام» داستان دختری به همین نام در یکی از روستاهای کوهستان گرجستان را روایت می‌کند که پس از پدرش ماموریت می‌یابد مراقب آب چشمه‌ای شفابخش باشد. با راه‌اندازی تاسیسات تامین نیروی برق در همان حوالی، یک روز آب چشمه خشک می‌شود و نام پدرش را به یاد می‌آورد که گفته بود اگر چشمه خشکید، جوشیدن دوباره آب فقط با قربانی کردن اتفاق می‌افتد.

«نام» نخستین بار پاییز سال گذشته در بخش رقابتی جشنواره فیلم توکیو به نمایش درآمد و در جشنواره شب‌های تیره تالین هم نامزد دریافت جایزه بزرگ هیات داوران بود. کارشناسان معتقدند فضای شاعرانه فیلم و به تصویر کشیدن منطقه‌ای که در آن مسلمانان و مسیحی‌ها با صلح و آرامش زندگی می‌کنند، می‌تواند بخت «نام» را برای درخشیدن در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار بیشتر کند.

گرجستان پس از استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 در بیشتر دوره‌ها در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نماینده داشته و البته فقط یک مرتبه در 2014 با «جزیره ذرت» گیورگی اواشویلی وارد فهرست ابتدایی 9 فیلم برگزیده شده است. هر چند همان سال «نارنگی‌ها» به کارگردانی ساسا اوروشادزه گرجستانی به نمایندگی از استونی در اسکار شرکت کرد و نامزد دریافت جایزه شد.

اسکار اسکار 2019 اسکار فیلم خارجی ساسا خالواشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین