کد خبر: 26142 A

سه دختر یاغی که مجوز اکران نمی‌گیرند

سه دختر یاغی که مجوز اکران نمی‌گیرند

عبدالرضا کاهانی می‌گوید فیلم "ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا" برشی از واقعیت زندگی برخی از دختران ایرانی است.

ایران آرت: در حالی‌که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از فیلم‌های توقیف شده ایرانی به اکران درآمده‌اند اما فیلم "ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی همچنان توقیف است و به نظر می‌رسد شرایط دشوارتری به نسبت سایر فیلم‌ها برای اکران دارد.

به گزارش ایران آرت، به تازگی مجوز اکران فیلم دیگری از کاهانی با نام "خانم یایا" صادر شد و سخنگوی کارگروه اکران اعلام کرد که این فیلم قرار است در پاییز امسال اکران شود. با این حال کاهانی همچنان دغدغه اکران فیلم "ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا" را دارد. او در گفت‌وگو با سایت ایتالیایی cinephilo گفت این فیلم یک تصویر واقع‌گرایانه است که باید اکران شود.

کاهانی درباره داستان فیلمش به cinephilo گفت: فیلم "ارادتمند" سندی از دختران یاغی حال حاضر ایران است. برشی از واقعیت که متأسفانه محدودیت‌های فیلم‌سازی در ایران باعث خودسانسوری‌ شده است.

این کارگردان دربار کاراکترهای جنجالی فیلمش گفت: امثال نازنین، بهاره، تینا مصنوعی زندگی می‌کنند. بی‌خودی خوشحال‌اند و خنده‌هایشان تصنعی است. وقتی روابط اقتصادی در جامعه فاسد باشد، آن‌ها هم راه‌های دیگری برای موفقیت و پولدار شدن انتخاب می‌کنند.

وی افزود: در ایران زندگی واقعی را بیشتر در اتوموبیل‌ها، خانه‌ها و محیط‌های بسته می‌توان دید. آدم‌ها دنبال جایی هستند که کسی با آن‌ها کاری نداشته باشد و معمولا خوشگذرانی در پستوها شکل می‌گیرد.

این کارگردان تأکید کرد: من فیلسوف نیستم و ادعا نمی‌کنم از تماشاگران فیلم‌هایم بیشتر می‌دانم. اگر فیلم دروغین می‌ساختم مجوز نمایش می‌گرفتم. سانسورچی‌ها عاشق دروغ هستند.

کارگردان فیلم "استراحت مطلق گفت: پس از آن‌که در یک فستیوال خارجی جایزه‌ام را به مردم ایران تقدیم کردم، دشمنی‌ها با من آغاز شد. من فیلم‌ساز دولت‌ها نیستم.

"ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا" که سال 94 ساخته شده، زندگی سه دختر با خاستگاه‌های فکری متفاوت را روایت می‌کند که هر سه از درد "بی شوهری" رنج می‌برند و همین می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی‌ها و گعده‌های (دورهمی‌ها) مختلف به انتقام‌گیری از مردان دست می‌زنند.

طناز طباطبایی، مهناز افشار، آیدا ماهیانی و مهران غفوریان بازیگران اصلی این فیلم هستند و سحر دولتشاهی نیز در این اثر نقش‌آفرینی کرده است.

عبدالرضا کاهانی مهناز افشار طناز طباطبایی ارادتمند نازنین بهاره تینا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین