کد خبر: 26242 A

لحظات خوب و بد «امی» به روایت منتقدان

لحظات خوب و بد «امی» به روایت منتقدان

منتقدان نشریه ورایتی به تحلیل موشکافانه مراسم اهدای جوایز امی پرداختند.

ایران آرت: به غیر از جایزه‌های متعدد سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» در بخش کمدی، هفتادمین جشنواره امی به نظر مصمم بود تا همه را شوکه کند. بسیاری از برندگان این دوره از جمله بیل هیدر بازیگر سریال «Barry» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول در سریال کمدی و رجینا کینگ بازیگر سریال «Seven Seconds» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در سریال کوتاه شد و این بردها آن‌چنان شگفت آور بودند که حتی خود بازیگران نیز از اینکه با یک جایزه روی صحنه ایستاده‌اند شوکه شده بودند. مخصوصاً که رقابت در این دو بخش بسیار سخت بود و نامزدهای این دو بخش بسیار توانا بودند.

به گزارش سی نما، حتی رقابت بین دو غول تلویزیونی، شبکه‌های نتفلیکس و HBO نیز با برد 23 جایزه برای هر یک به صورت مساوی به پایان رسید. به همین دلیل است که منتقدان سایت ورایتی تصمیم گرفتند تا رخدادهای جشنواره امسال را به صورت جزئی‌تری بررسی کنند.

کارولین فرمک: باید کاملا روراست باشم و بگویم که جشنواره امی امسال برای من مثل ضربه شلاق بود. برندگان بسیاری بودند که لایق برد بودند از جمله «هنری وینکلر» که بالاخره موفق به دریافت اولین جایزه امی خود پس از 42 سال برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال کمدی «Barry» شد، همچنین مغز متفکر سریال کمدی «The Marvelous Mrs. Maisel»، با برد جایزه‌های  بهترین فیلم‌نامه و کارگردانی. البته از صحنه‌های عجیب این مراسم نیز می‌توان به تبریک گفتن آکادمی تلویزیون به خودش برای شکستن رکورد در نامزدی بیشترین تعداد نامزدهای غیر سفید اشاره کرد در حالی که تعداد کمی از این نامزدهای غیر سفید موفق به دریافت جایزه شدند.

همین‌طور، مانند همیشه من نتوانستم مغز منتقد خود را منحرف کنم و توجه من دائماً به طراحی بی روح صحنه و شوخی‌های بی مزه و سطحی دو میزبان جشنواره، «مایکل چه» و «کالین جاست» جلب می‌شد. آن‌ها همان کارهای خود در «Weekend Update» را در اینجا تکرار کردند. اجرای آغازین «کیت مک‌کینون»، «کریستن بل»، «تیتوس برجس» و «استرلینگ کی. براون» استعداد و توانایی آن‌ها و تلاش برای اجرایی درخور جشنواره امی را به نمایش گذاشت در حالی که متأسفانه نمی‌توان همین نظر را درباره دو میزبان داد. درست است، میزبانی یک مراسم زنده بسیار کار سختی است اما از دیدگاه من «مایکل» و «کالین» هرگز تلاش خود را برای موفقیت در این کار نکردند. حال پیش از آنکه به لیست برندگان برسیم، نظر تو درباره مراسم چه بود «دن»؟ آیا تو هم به اندازه من گیج شده بودی؟

دنیل داداریو: من بیشتر از اینکه گیج شده باشم، اذیت شدم، حداقل در ابتدای مراسم. من از طرفداران برنامه «Weekend Ipdate»، «چه» و «جاست» نیستم و انتظار زیادی از آن‌ها نداشتم، تنها نکته مثبت آن‌ها این بود که خیلی جلوی اجرای مراسم را نگرفتند. بسیاری از برندگان صحبت‌های جالبی کردند و البته باید به بهترین لحظه مراسم، خواستگاری «گلن وایس» پس از برنده شدن از نامزدش «جین اسوندسن» اشاره کرد. به نظر می‌رسید که مراسم از نظر «گلن» هم کسل کننده بود و او تصمیم گرفت که با خواستگاری آن را هیجان انگیز کند.

البته صحبت محبوب من متعلق به «تندی نیوتون» از سریال «Westworld»، پس از برنده شدن جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال درام است، او با به کار گیری شوخی زیرکانه من را بسیار جذب کرد. «من به خدا اعتقادی ندارم اما امشب از او تشکر می‌کنم». من از طرفداران بازی «نیوتون» در سریال «Westworld» بودم و به نظرم لیاقت برد را داشت، البته نباید فراموش کنیم که رقیبان او نیز بسیار قدرتمند بودند. من از برد «متیو ریس»، «بیل هیدر» و مخصوصاً «کلیر فوی» از سریال «The Crown» برای جایزه بهترین بازیگر زن در سریال درام خوشحال شدم زیرا آن‌ها لیاقت شناخته شدن را داشتند و جالب این بود که خود آن‌ها نیز از این برد تعجب کردند. سریال «Game of Thrones» هم که تا به اینجا از لیست برندگان غایب بود موفق به دریافت جایزه بهترین سریال درام شد.

فرمک: من از برد «Game of Thrones» تعجب کردم اما در حقیقت نباید متعجب می‌شدم. با اینکه من طرفدار «The Americans» بودم، لیست نامزدهای بهترین سریال درام امسال پر از نامزدهای قدیمی بود و همه واقعاً لایق بودند. من خیلی راضی بودم زمانی که «The Americans» جایزه بهترین نویسندگی در سریال درام را برد زیرا قسمت پایانی این سریال فوق‌العاده بود. برد «RuPaul’s Drag Race» به نظرم خیلی منطقی نبود. «ریچل بروزناهان» هم لایق برد جایزه بود زیرا بدون حضور او سریال «The Marvelous Mrs. Maisel» نمی‌توانست به اندازه کنونی موفق باشد.

داداریو: موافقم. بردهای سریال «The Marvelous Mrs. Maisel» به نظرم نکته مثبتی بود. شبکه نتفلیکس شاید در رقابت‌های بزرگ شرکت نکرده باشد اما در نهایت با شبکه HBO در تعداد جوایز به برابری رسید. شبکه HBO که سال‌هاست جشنواره امی را به انحصار خود درآورده عادت به شریک شدن جوایز ندارد. انتظار دارم که سال آینده شبکه HBO با سریال‌های «Sharp Objects»، «My Brilliant Friend»، «Big Little Lies»، «Veep» و «Game of Thornes» شرکت کند، رقابت بسیار سنگین‌تر خواهد شد. این برابری تاریخی بود، احساس می‌کنم این برابری لحظه‌ای است که در آینده به عنوان لحظه ایجاد تغییرات اساسی در صنعت سینما یاد خواهیم کرد.

فرمک: دقیقا، این همان مسئله‌ای است که شبکه نتفلیکس روی آن حساب باز کرده است زیرا هم اکنون همه درباره نتفلیکس و برنامه‌های جذاب آن صحبت می‌کنند. باید البته به این نکته نیز توجه کنیم که HBO رقابت خوبی را انجام داده و با اینکه نتفلیکس با تعداد برنامه‌های زیادی شرکت کرده، عقب نکشیده است. اگرچه انصاف نیست که بگوییم شبکه نتفلیکس تنها بر کمیت سرمایه گزاری کرده زیرا آن‌ها وی نویسنده‌های با استعداد مثل «شوندا رایمز»، «کنیا بَریس» و «رایان مورفی» سرمایه گزاری زیادی کرده‌اند که از این افراد دو تن موفق به دریافت جایزه برای کارگردانی سریال «The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story» شدند. من احساس می‌کنم که نتفلیکس به زودی کفه‌ی ترازو را به سمت خود خم می‌کند.

بازی تاج و تخت جایزه امی نتفلیکس ورایتی جوایز امی اچ بی او
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین