کد خبر: 26292 A

جنجال بر سر مدل مو و رنگ پوست شاهزاده تیانا

جنجال بر سر مدل مو و رنگ پوست شاهزاده تیانا

تغییر ظاهر اولین پرنسس دیزنی جنجال‌ساز شده و مسئولان استودیو دیزنی تصمیم گرفته‌اند بخش‌های مربوط به این شخصیت را بازسازی کنند.

ایران آرت: وال استریت ژورنال گزارش داده است که استودیوی والت دیزنی صحنه‌های مربوط به شخصیت اصلی «شاهدخت و قورباغه» در انیمیشن «رالف خرابکار ۲» را بازسازی می‌کند.

در انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» (Ralph Breaks the Internet)، «ونه‌لوپ» با صداپیشگی «سارا سیلورمن» با شاهزاده خانم‌های دیزنی از جمله «تیانا» یا «آنیکا نونی رز» گرفته تا سیندرلا و مولان و موآنا وقت می‌گذراند. یکی از صحنه‌های انیمیشن که تیانا و دیگر شاهزادگان را نشان داده می‌شود، اعتراضاتی را به خاطر مدل موی انتخاب شده برای تیانا و رنگ پوست روشن‌تر او به دنبال داشته است.

به گزارش سی نما، کاربران اینترنت به این نکته اشاره کرده‌اند که تیانا، اولین پرنسس سیاه‌پوست دیزنی مدل موی شایسته‌ای در تریلر دوم «رالف خرابکار ۲» نداشته و در مورد نژاد او می‌توان تردید کرد و او زنان سیاه‌پوست را به شایستگی نمایندگی نمی‌کند.

یکی از کاربران توئیتر می‌نویسد، «شما نمی‌فهمید پرنسس تیانا چقدر برای دختران سیاه‌پوست اهمیت دارد. بعد از مدت‌ها بالأخره پرنسسی دیده بودیم که شبیه ما بود، و حالا دیگر نیست. آن‌ها او را به زنی تبدیل کرده‌اند که نژادش مبهم است.»

در اولین تریلر انیمیشن، مانند انیمیشن قدیمی دیزنی موی پرنسس بالا زده شده و بینی او گردتر است. در تریلر دوم، که تیانا و دیگر شاهزادگان ظاهراً قرار است شب را در کنار یکدیگر بگذرانند، پوست او روشن‌تر و مدل موی او با مدل موی زنان سیاه‌پوست در هنگام خواب تفاوت‌های اساسی دارد.

«سی. اسپایک تراتمن» نگارگر و نویسنده آمریکایی در مورد اهمیت نمایش موی زن سیاه‌پوست در حساب توئیتر خود می‌نویسد، «موی زن سیاه‌پوست مسئله‌ای پیچیده، و حساس است و نمی‌توان آن را در این مجال توضیح داد» و سپس راهکارهایی را برای به تصویر کشیدن موی زن سیاه‌پوست به دیزنی و سایر انیماتورها ارائه می‌دهد.

به گزارش وال استریت ژورنال، «برندی کالینز-دکستر» مدیر کمپین سازمان «رنگ تغییر» که بر روی مسائل نژادی متمرکز است از استودیوی انیمیشن سازی دیزنی بازدید کرده تا به آنان برای بازسازی تیانا رهنمود ارائه کند.

انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» در تاریخ ۲۱ نوامبر توسط دیزنی اکران می‌شود.

انیمیشن دیزنی رالف خرابکار شاهزاده تیانا رالف خرابکار 2
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین