کد خبر: 26304 A

راک‌استارهای هندی به اسکار می‌روند

راک‌استارهای هندی به اسکار می‌روند

کشور هند یک فیلم کم هزینه را به اسکار 2019 می‌فرستد.

ایران آرت: فدراسیون فیلم هند از میان ۲۹ گزینه نهایی «راک‌استارهای روستا» را برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان به آکادمی اسکار معرفی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «راک‌استارهای روستا» به کارگردانی ریما داس که در یک سال اخیر در بیش از 70 رویداد سینمایی در هند و دیگر نقاط دنیا درخشیده، داستان دخترکی از روستایی دورافتاده در هند است که در اوج فقر و نداری رویای خود را دنبال می‌کند؛ به دست آوردن یک گیتار و راه‌اندازی یک گروه موسیقی راک.

نماینده بالیوود در اسکار نود و یکم سال گذشته در جشنواره تورنتو رونمایی شد و پس از آن در جشنواره‌هایسن‌سباستین، قاهره، گلاسگو و هنگ‌کنگ هم به نمایش درآمد. کسب جایزه طلایی بهترین فیلم از جشنواره بمبئی و بردن چهار جایزه از جمله بهترین فیلم جوایز ملی فیلم هند از دیگر افتخارهای «راک‌استارهای روستا»ست. داس این فیلم را با بودجه بسیار کم و حضور نابازیگران ساخته و فیلمبرداری، تدوین، طراحی صحنه و لباس و دیگر کارها را هم خودش انجام داده است.

سینمای هند تا امروز سه بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شده است؛ 1957 با «مادر هند» محبوب خان، 1989 با «سلام بمبئی» میرا ناییر و 2002 با «لاگان: روزی روزگاری در هند» آشتوش گواریکر. هجویه سیاسی «نیوتن» ساخته آمیت ماسورکار سال گذشته نماینده هند در اسکار بود. «راک‌استارهای روستا» پنجاه و یکمین نماینده بالیوود در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان است.

اولین هندی که موفق به بردن اسکار شد، بانو آتالیا بود که برای طراحی لباس درام حماسی «گاندی» در 1982 این جایزه را برد. ساتیاجیت رای فقید در 1992 یک اسکار افتخاری گرفت و پس از وقفه‌ای طولانی، ای.آر رحمان در 1999 برای آهنگسازی «میلیونر زاغه‌نشین» دنی بویل دو جایزه اسکار برد. ضمن اینکه رسول پوکوتی هم برای تدوین صدای همین فیلم برنده اسکار شد.

اسکار بالیوود هند اسکار 2019 راک استارهای روستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین