کد خبر: 26437 A

لباس زنان یک سریال نماد اعتراض شد

لباس زنان یک سریال نماد اعتراض شد

لباس‌های بازیگران سریال «سرگذشت ندیمه» به سمبل مقاومت تبدیل شده‌اند.

ایران آرت: کری اسکوگلند، کارگردان «سرگذشت ندیمه/The Handmaid’s Tale»، سریال اقتباسی سرویس استریم هولو  از رمان معروف مارگارت اتوود که امسال نامزد جایزه امی هم شده بود در صحبت از اثر این سریال بر روح زمانه ما، آن را به شکل غیرقابل انکاری متصل به جنبش #MeToo می داند.

به گزارش آی‌پی‌تی‌وی گاید، این اثر اجتماعی مورد نظر اسکوگلند اخیرا به قدری شدت یافته که ردای سرخ و کلاه سفید یا همان پوشش استاندارد ندیمه ها در این سریال –زنانی که برده های جامعه ای مردسالار برای زاد و ولد هستند- به سمبل مقاومت تبدیل شده اند.

اخیرا زنانی معترض با این پوشش در پشت درهای دادگاه عالی محل دادرسی به پرونده برت کاوانا تجمع کردند و با سکوت اعتراض خود را به پرونده های پرتکرار آزارهای جنسی نشان دادند. 

بروس میلر، گرداننده سریال سرگذشت ندیمه در این باره گفته: «این اتفاق فوق العاده، مایه مباهات من و در عین حال وحشتناک است. باعث می شود آرزو کنید که کاش در دنیایی زندگی می کردید که مردم در شب هالووین لباس ندیمه ها را بر تن می کردند، نه به قصد بیانیه ای سیاسی. دوست دارم سریال ما دیگر به این حقایق تلخ در دنیای واقعی ارتباطی نداشته باشد، همچنان جذاب باقی بماند اما صرفا فانتزی باشد.»

البته حضور ندیمه های معترض تنها محدود به واشنگتن دی سی نیست. زنان زیادی در این پوشش در زمان برگزاری راهپیمایی های حمایت از حقوق زنان در سراسر ایالات متحده و همچنین در ایرلند و آرژانتین دیده شدند.

هالیوود سریال سرگذشت ندیمه کری اسکوگلند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین