کد خبر: 27641 A

پوست‌اندازی در سینمای هند / 6 ستاره جدید بالیوود را بشناسید

پوست‌اندازی در سینمای هند / 6 ستاره جدید بالیوود را بشناسید

دوره جوانگرایی در بالیوود از راه رسیده و بازیگران جوان به صورت رقیب جدی خان‌های بالیوود درآمده‌اند.

ایران آرت: به دنبال اظهارنظرهای نشریات سینمایی در ار‌تباط با بازیگران جایگزین سه خان بزرگ بالیوود (عامر، سلمان و شاهرخ)، منتقدان و تحلیلگران اقتصادی سینما هم واردمیدان شده‌اند! آنها روی این موضوع وحدت نظر دارند که سینمای هند این روزها با چهره‌های جوان و مستعدی روبه‌روست که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک، حرف اول را در جدول گیشه نمایش سینماها بزنند.

به گزارش جام جم به نقل از بالیوود هنگاما، دوره جوانان و جوانگرایی در بالیوود از راه رسیده و بازیگرانی که نصف سن چهار چهره یاد شده بالا را دارند، به صورت رقیب جدی آنها درآمده‌اند. باور عموم تحلیلگران هنری این است که شش چهره جوان سینما از مجموعه بازیگران فعال در بالیوود، در آینده‌ای نزدیک به صورت مطرح‌ترین بازیگران مرد سینمای هند درمی‌آیند. این شش چهره که فعالیت سینمایی را در همین چند سال اخیر آغاز کرده‌اند، توانسته‌اند در همین مدت کوتاه تبدیل به سوپراستارهایی موفق و پرطرفدار درآیند. شش چهره‌ای که میدان نبرد را رها نکرده و با هر فیلم تازه خود موفقیت جدیدی را به نام خود ثبت می‌کنند، اینها هستند:

تایگر شروف (9 فیلم، 365 کرور فروش)

تایگر شروف

با پنج فیلم اول خود، لقب قهرمان اکشن بالیوود را گرفت. تمام فیلم‌هایش از سال2014 تا حالا، فروش بالا و خوبی در جدول گیشه نمایش سینماها داشته‌اند. دومین قسمت «شورشی/ باقی» در سال گذشته، غوغایی در جدول گیشه به‌پاکرد. تنها قهرمان تمام فیلم‌هایی است که بازی کرده و بار تمام فیلم ها، بر دوش اوست. تایگر پسر جکی شروف بازیگر موفق دهه 80 میلادی است و در رشته هنرهای رزمی کار کرده است. او در فیلم‌هایش، استفاده بسیار زیادی از این تخصص و تکنیک می‌کند.

سیدارت مالهوترا (9 فیلم، 469 کرور فروش)

سیدهارث مالهوترا

چند تا از فیلم‌هایش موفقیتی در جدول گیشه نداشته‌اند. اما موفقیت بقیه آنها، کافی بوده تا نامش وارد فهرست شش نفری جوان‌های موفق بالیوود شود. کس و کاری در بالیوود ندارد و فرزند هیچ‌یک از آدم‌های موفق صنعت سینمای هند نیست. همین نکته، موفقیت او را بااهمیت‌تر نشان می‌دهد. در بین رقبای خود به عنوان بازیگری شناخته شده که می‌تواند نقش‌های جدی و غیرمتعارف را هم به عهده بگیرد.

آرجون کاپور (9 فیلم، 429کرور فروش)

آرجون کاپور

اصرار دارد در جایی گفته نشود پسر بانی کاپور تهیه‌کننده موفق بالیوود است. تلاش دارد در فیلمی از محصولات خانگی پدرش ظاهر نشود تا بتواند ادعا کند جوان مستقلی است. اما رسانه‌ها همیشه او را به عنوان پسر بانی کاپور و برادرزاده آنیل کاپور معرفی می‌کنند! موقعیتی بهتر از سیدارت مالهوترا در جدول گیشه دارد، زیرا تعداد کمتری فیلم کم‌فروش در کارنامه‌اش دارد. موفق‌ترین فیلمش «دو ایالت»(2014) بیشتر حال و هوایی مستقل و غیرمتعارف داشت تا لحن فانتزی بالیوودی.

وارون دهاوان (10 فیلم، 866 کرور فروش)

وارون دهاوان

بسیاری عقیده دارند او موفق ترین بازیگر جوان هندی است. بدون استثنا، تمام فیلم‌هایش در گیشه فروش بالایی داشته‌اند. بیشتر نقش‌های کمدی می‌گیرد، اما طرفدار نقش‌ها و فیلم‌های جدی هم هست. پسر دیوید دهاوان است. همین نام کافی است تا شرایط را برای وارون برپا و مهیا کند.

دیوید دهاوان در چهار دهه اخیر، یکی از موفق‌ترین کمدی‌سازان بالیوود بوده و هنوز هم هست.

رانویر سینگ (10 فیلم، 930 کرور فروش)

رانویر سینگ

رقابت تنگاتنگ و نزدیکی با وارون دارد. در ابتدای کار بازیگری چندان موفق نبود، اما در چهار سال اخیر تبدیل به یکی از موفق‌ترین‌ها شده است. علاقه سانجی لیلا بانسالی به بازی رانویر، باعث خلق سه تا از بهترین و موفق‌ترین فیلم‌های این بازیگر (رام و لیلا، باجیرائو مستانی و پادماوات که تابستان امسال بیش از 300 کرور در هند فروش کرد) شده است. منتقدان از او به عنوان یکی از استعدادهای بسیار خوب سینمای هند اسم می‌برند. بازیگری را از حضور در پشت صحنه سکانس‌های آهنگین فیلم‌ها شروع کرد و خیلی زود، جوان اول فیلم‌های درام و ر‌مانتیک شد.

رانبیر کاپور (12 فیلم، 1205 کرور فروش)

رانبیر کاپور

نوه راج کاپور و پسر بزرگ ریشی کاپور و نیتو سینگ زوج هنری بسیار موفق دهه 70میلادی سینمای هند است. با درام کمدی غیرمتعارف «برفی»(2012) نشان داد که بازیگری را می‌داند و در «سانجو» (2018) دوباره این موضوع را ثابت کرد. هر دو دسته فیلم‌های کم‌فروش و پرفروش را در کارنامه‌اش دارد. اما دومین بازیگر این جمع شش نفره است که فیلمی 300 کروری (سانجو) در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد. در حالی که بعد از شکست تجاری پی در پی چند فیلمش استنباط می‌شد که گود را خالی خواهد کرد، اما حالا جزو مطرح‌ترین بازیگران در بین همکارانش است.

بالیوود سینمای هند رانویر سینگ تایگر شروف سیدارت مالهوترا آرجون کاپور وارون دهاوان
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین