کد خبر: 27647 A

دلایل عجیب کارگردان "هالووین" برای نساختن فیلم تازه

دلایل عجیب کارگردان "هالووین" برای نساختن فیلم تازه

جان کارپنتر می‌گوید بازی‌های ویدیویی و مسابقات بسکتبال NBA او را از کارگردانی اثری تازه بازمی‌دارد.

ایران آرت: جان کارپنتر یکی از تأثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینما نه تنها در ژانر وحشت بلکه سایر گونه‌های دیگر است. اگرچه چندگانه اسلشر «هالووین» و فیلم بی‌مانند «موجود» (The Thing) را ساخته، اما این کارگردان فیلم‌های دیگری چون «حمله به کلانتری ۱۳»، «فرار از نیویورک»، «مشکل بزرگ در چین کوچک» و «آنها زنده‌اند» را هم در کارنامه دارد. این مرد بدون تردید اسطوره‌ای زنده است، بنابراین اگر مایل است وقت خود را با دیدن بسکتبال و بازی‌های ویدویی سپری کند باید او را به حال خود گذاشت.

به گزارش سی نما، کارپنتر در مصاحبه با اینترتینمنت ویکلی از آینده فیلمسازی خود می‌گوید. وی اخیراً تهیه‌کنندگی دنباله/ریبوت «هالووین» را برعهده گرفته و موسیقی متن آن را هم ساخته است. پیش از این فیلم آخرین اثر کارگردانی شده توسط او به سال ۲۰۱۰ و فیلم «نگهبان» باز می‌گردد. اما با وجود فیلمسازانی مانند کلینت ایستوود ۸۸ ساله، مارتین اسکورسیزی ۷۵ ساله و استیون اسپیلبرگ ۷۱ ساله که همچنان در هالیوود فعالیت می‌کنند، کارپنتر ۷۰ ساله هنوز در بهار جوانی است.

اگرچه او در این مصاحبه از تمایل خود به کارگردانی می‌گوید اما نمی‌خواهد شتابزده عمل کند. کارپنتر به شوخی می‌گوید: «خیلی دوست دارم چیز جدیدی کارگردانی کنم، اگر کاری باشد که مناسب سن و سال من باشد. مطمئناً قرار نیست یک فیلم «موجود» دیگر بسازم. قرار نیست بار دیگر به قطب شمال بروم. این کار را نمی‌کنم. نمی‌خواهم به خودم سخت بگیرم. می‌خواهم از زندگی خود لذت ببرم!»

کارپنتر از پیشنهاد سفر به هاوایی به جای قطب شمال از طرف خبرنگار EW استقبال می‌کند، ولی می‌گوید در حال حاضر دو مسئله او را از کارگردانی اثری تازه بازمی‌دارد – بازی‌های ویدیویی و مسابقات بسکتبال NBA.

وی توضیح می‌دهد: «دوست داشتم فیلمی در اروپا و ونیز بسازم اما قصه مناسبی برایش گیر نیاوردم. عجب جایی است! عجب جای غریبی است! ونیز درحال غرق شدن است! عجیب است. اما نمی‌دانم. خیلی دوست دارم فیلمی در اروپا بسازم. لذت‌بخش خواهد بود. ولی در زندگی من دو کار مهم وجود دارد. بسکتبال، وقتی فصل جدید مسابقات شروع شود، و بازی‌های ویدیویی. برای انجام بازی‌های ویدیویی شما باید روی صندلی بنشینید و لازم نیست از سر جای خود بلند شوید. بهتر از این نمی‌شود. کار من فعلاً همین است، اینکه همین‌طور بنشینم و هیچ کاری نکنم!»

بنابراین شاید اگر پروژه مناسبی به کارپنتر پیشنهاد شود، او را بار دیگر پشت دوربین ببینیم،‌ اما باید دعا کنیم که به اندازه کافی خوب باشد زیرا فصل انتشار بازی‌های ویدیویی نزدیک است و «لبران جیمز» هم با لیکرز قرارداد بسته.

فیلم «هالووین» ۱۹ اکتبر به اکران سینماهای آمریکا درآمد و در هفته اول ۷۷.۵ میلیون دلار فروخت.

بسکتبال هالیوود هالووین جان کارپنتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین