کد خبر: 27926 A

نامزدی ساعد سهیلی و ساره بیات در ویتنام

نامزدی ساعد سهیلی و ساره بیات در ویتنام

فیلم "اتاق تاریک" موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از پنجمین جشنواره فیلم هانوی شد.

ایران آرت: فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح‌الله حجازی که در پنجمین جشنواره «هانوی» ویتنام به عنوان تنها فیلم ایرانی در بخش مسابقه حضور داشت در نهایت روح‌الله حجازی که خود میهمان جشنواره بود جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را دریافت کرد. 

به گزارش ایسنا، «اتاق تاریک» علاوه بر بخش بهترین فیلم، در بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد (ساره بیات) و بهترین بازیگر مرد (ساعد سهیلی) نیز نامزد کسب جایزه از این رویداد سینمایی بود. 

«اتاق تاریک» پنجمین فیلم بلند سینمایی روح‌الله حجازی است که وی نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده دارد. این اثر سینمایی داستان فرهاد و هاله است که فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد.

حضور ایرانیان طی سال‌های برگزاری جشنواره قابل توجه بوده و امسال هم شهرام مکری، کارگردان سینمای ایران جزو داوران جشنواره «هانوی» بود. همچنین در سال ۲۰۱۲ ترانه علیدوستی در میان اعضای داوران این جشنواره حضور داشت.

امسال «کوهی اوگری» کارگردان معروف ژاپنی که در سال ١٩٩٠ جایزه بزرگ کن را دریافت کرد، رئیس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره «هانوی» بود. 

عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده محمد اطبایی (فیلم‌های مستقل‌های ایرانی) است.

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هانوی از ۲۷ تا ۳۱ اکتبر (۵ تا ۹ آبان) در شهر «هانوی» ویتنام برگزار شد. 

ساعد سهیلی اتاق تاریک جشنواره فیلم هانوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین