کد خبر: 28409 A

ابراز امیدواری کامبیز دیرباز برای خرید یک تابلو توسط علی دایی / عکس

ابراز امیدواری کامبیز دیرباز برای خرید یک تابلو توسط علی دایی / عکس

کامبیز دیرباز ابراز امیدواری کرد که علی دایی یک تابلو از نمایشگاه عکس "کودکان و زلزله کرمانشاه" را خریداری کند.

 ایران آرت: نمایشگاه عکس "کودکان و زلزله کرمانشاه" در باغ‌موزه قصر افتتاح شد. این نمایشگاه بخشی از برنامه‌های فرهنگی "آرزوهای خط‌خطی" به حساب می‌آید که توسط پویش #بدسرپرست_تنهاتر_است برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، پیش از افتتاحیه این نمایشگاه، برنامه‌ای برای کودکان کار اجرا شد و در حالیکه جمعی از کودکان کار سه مدرسه در باغ‌موزه قصر حاضر شده بودند سامان گوران و کامران تفتی برای آنها به اجرای موسیقی پرداختند.

در ادامه، این نمایشگاه با حضور کامبیز دیرباز (بازیگر سینما و تلویزیون)، سامان گوران (بازیگر و کمدین) و نجمه جودکی (مجری) گشایش یافت. البته در کنار عکس‌ها، بخشی از این نمایشگاه به نقاشی‌ها و انشاهای کودکان زلزله‌زده اختصاص دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند آنها را نیز خریداری کنند.

57778827

دیرباز که عنوان سفیر و سخنگوی پویش #بدسرپرست_تنهاتر_است را دارد، از نقش معروفش در سینما به نام "مجید سوزوکی" یاد کرد و از مجید سوزوکی واقعی و برادرش که در روز تولد دیرباز و برادرش شهید شدند، سخن گفت.

او اظهار کرد: مجید سوزوکی و برادرش هر دو شهید شدند؛ من متولد ۱۲ شهریور هستم و برادرم متولد ۷ تیرماه. دو برادر، دو تاریخ شهادت و دو برادر، دو تاریخ تولد. 

این هنرمند با بیان اینکه برادر مجید روز تولد او در روستای "بازی دراز" شهید شده است، ادامه داد: یعنی دقیقا همینجایی که ما الان سرنوشتمان به این داستان گره خورده است. ما آن را به فال نیک می‌گیریم. فکر می‌کنم هیچ چیز در این دنیا اتفاقی نیست و برای من این گره خوردن سرنوشت جالب است.

او ۲۱ آبان‌ماه در افتتاحیه نمایشگاه "کودکان و زلزله" در باغ موزه قصر با دیدن عکسی از علی دایی در کنار کودکان زلزله‌زده ابراز امیدواری کرد که این تابلو عکس توسط این فوتبالیست معروف [با قیمت خوبی] خریداری شود.

57778822

دیرباز همچنین به ایسنا گفت: ما در خدمت پویش #بدسرپرست_تنهاتر_است هستیم. من چند وقت است با افتخار به آنها ملحق شده‌ام. امسال به دلیل سالگرد زلزله کرمانشاه (۲۱ آبان) و سالروز جهانی منع خشونت علیه کودکان (۲۸ آبان) تشخیص دادیم بهترین فرصت است که برنامه‌ای برای این هفته داشته باشیم که به هدف اصلی‌مان در کمپین که یاری رساندن به بچه‌هایی است که سرپرستی خوبی ندارند، نزدیک‌تر شویم.

اگر از کشور دیگری آمده بودم فکر می‌کردم یک ماه است زلزله اتفاق افتاده

او با اشاره به حضورش در سرپل ذهاب در اول مهرماه امسال و آنچه در آنجا دیده است، ادامه داد: فکر نمی‌کردم این صحنه‌ها را ببینم. اگر از یک کشور دیگر می‌آمدم فکر می‌کردم یک ماه است زلزله اتفاق افتاده است. خیلی به آنجا کمک می‌رسانند اما اصلا کافی نیست. به نظرم قضیه کمک‌کردن زلزله‌زده‌های کرمانشاه رسما فراموش شده است. عده‌ای شخصی زحمت می‌کشند اما بقیه در حد شعار بود که فراموش شد. ما سعی کردیم این موضوع را در سالروز زلزله دوباره زنده کنیم و بتوانیم یکی از ده‌ها مدرسه‌ای را که ویران شد، با عواید اتفاق‌هایی که در این هفته رخ می‌دهد در روستای بازی دراز دوباره بازسازی کنیم.

57778823

دیرباز درباره برنامه‌های دیگر این هفته خاطرنشان کرد: شنبه ۲۶ آبان‌ماه ساعت ۹ شب، اکران فیلمی در پردیس ملت را پیش رو داریم. امیدوار هستم استقبال کنند و عواید بلیت آن که به شکل همت عالی به فروش می‌رسد به مدرسه مورد اشاره برسد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره انتخاب ساخت مدرسه با پول عواید این برنامه اظهار کرد: آنقدر موارد زیاد است که فکر کنم تقسیم بندی شود. پویش ما درباره کودکان و نوجوانان است. طبیعتا اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد مدرسه است. یعنی جایی که بچه در آن رشد پیدا کرده و آرامش داشته باشد. کما اینکه من روز اول مهر که آنجا بودم، دیدم بچه‌ها با ذوق و شوق به مدرسه آمدند. ده ماه سخت را پشت سر گذاشته بودند و مدرسه‌هایشان ویران شده بود و در طول این چند ماه مدرسه‌هایشان را سرهمبندی کرده بودند. آنها با عشق کنار هم آمدند هر چند به دلیل زلزله عده‌ای از آنها از بین رفته بودند. لحظه‌های دردناکی بود و ما فکر کردیم چه بهتر است ما به مدرسه بپردازیم. ما سعی کردیم تخصصی به مدرسه و بچه‌ها بپردازیم. البته دوستان دیگر هستند که روی فرهنگ، خانه، سلامت روانی و ... آن منطقه کار می‌کنند.

شوآف هم جای دوری نمی‌رود

او در پاسخ به پرسشی درباره  واکنش سلبریتی‌ها و هنرمندان نسبت به اتفاقاتی مانند زلزله و مرز بیان عمل واقعی و شوآف در رفتار آنها بیان کرد: من چندین بار با این مسئله روبرو و به شوآف و ریا متهم شدم. جاهایی رفتم و دلم خواست لحظه‌ای را به اشتراک بگذارم که باعث شد خیلی به ریا متهم شوم. بعدا با خودم فکر کردم اشکالی ندارد عده‌ای فکر کنند ریاست اما بقیه شاید با حرف من نوعی تشویق شوند، متوجه شوند زلزله کرمانشاه تمام نشده و کلی ویرانی است و روستای بازی دراز کجاست. این شاید رسالتی باشد که من و همکارانم که در ویترین هستیم باید بر عهده بگیریم.

دیربار تاکید کرد: این موضوع به شخصیت هنرمند برمی‌گردد که بخواهد از شوآف استفاده کند یا واقعا دلش برای هموطنانش بسوزد. من می‌گویم حتی اگر شوآف است بگذارید انجام بدهند، جای دوری نمی‌رود و می‌تواند کمک کوچکی انجام بدهد.

لطفا حال مردم را خودمان خوب کنیم

نجمه جودکی نیز در پاسخ به همین پرسش ایسنا گفت: نگاه آدم‌ها همه چیز را می‌گوید. تشخیصش خیلی سخت نیست و در نگاهشان کاملا مشخص است.

این مجری با بیان اینکه هنرمندان با دلشان به این برنامه آمدند، درخواست کرد: به اینجا بیایید و تابلوها را بخرید. لطفا حال مردم را خودمان خوب کنیم.

علی دایی کامبیز دیرباز باغ موزه قصر نجمه جودکی سامان گوران کودکان و زلزله کرمانشاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین