کد خبر: 28493 A

تاثیر تحریم‌ها بر حضور ایران در اسکار

تاثیر تحریم‌ها بر حضور ایران در اسکار

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "بدون تاریخ، بدون امضا" به تشریح روند تبلیغاتی این فیلم در عرصه بین‌الملل پرداخت.

ایران آرت: علی جلیلوند تهیه کننده فیلم "بدون تاریخ، بدون امضا" ساخته وحید جلیلوند که به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۹ معرفی شده است درباره فعالیت هایی که برای معرفی این فیلم در سطح جهان انجام داده و می دهند به خبرگزاری مهر گفت: در همان روزهای ابتدایی که "بدون تاریخ، بدون امضا" به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شد، پخش کننده آمریکایی ما کمپینی طراحی و پیشنهاد کرد تا طبق آن عمل کنیم اما اجرای این پیشنهادها به لحاظ مالی در وسع ما نبود از همین رو مجبور شدیم به دنبال راه هایی باشیم که با شرایطمان سازگاری داشته باشد.

وی عنوان کرد: بدیهی است شرط اول موفقیت، ترغیبِ اعضایِ آکادمی مخصوصا در آمریکا برایِ تماشای فیلم است که در حال حاضر در پی این هستیم که بنا به ارتباطاتی بتوانیم "بدون تاریخ، بدون امضا" را برای یک سری از منتقدان و سینماگران آمریکایی به نمایش بگذاریم به همین منظور قرار است آقایان رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل و کامیار محسنین مدیر امور تحقیقات و جشنواره‌های بنیاد سینمایی فارابی بر اساس ارتباطات خود با چند نفر از افراد تاثیرگذار در آمریکا صحبت و آنها را ترغیب کنند که به تماشای فیلم بنشینند. طبیعی است که در صورت این اتفاق و اظهارنظر رسانه ایِ ایشان قدم بزرگی در جلب توجه نسبت به فیلم برداشته ایم.

جلیلوند با بیان اینکه در حال آماده سازی پکیچی حاوی بروشور و مواد تبلیغاتی برای ارسال به پخش کننده این فیلم در آمریکاست، اظهار کرد: پخش کننده ما در نظر دارد این پکیج ها را برای حدود ۳۰۰ نفر از اعضای آکادمی بفرستد تا فیلم را قبل از رای گیری ببینند. از سوی دیگر این فیلم در ۲ جشنواره مهم آمریکایی با عنوان جشنواره فیلم های آسیایی و جشنواره سن لوییس حضور دارد که فرصت و فضای مناسبی برای دیده شدن فیلم هستند.

به گفته وی، با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی متاسفانه این تنها مسیری است که برای معرفی این فیلم ایرانی پیش رو داریم.

این تهیه کننده با اشاره به کم لطفی هایی که نسبت به این فیلم شده است، اظهار کرد: من نمی دانم که در سنوات گذشته هزینه ای برای دیده شدنِ فیلم های معرفی شده به اسکار انجام شده است یا خیر اما با وجود هیاهوی برخی از همکاران و رسانه های وابسته‌شان، ما تا به حال ریالی بابت تبلیغات بین المللی فیلم دریافت نکرده ایم و به غیر از مساعدت هایی که بر اساس ارتباطات آقای فریدزاده انجام می‌شود، بنیاد سینمایی فارابی محلی برای کمکِ مالی به فیلم ندارد.

جلیلوند در بخش دیگری از صحبت هایش و در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر تاثیر تحریم ها بر تبلیغات این فیلم در آمریکا عنوان کرد: روابط فعلی آمریکا با ایران به گونه ای شده است که ما حتی قادر به ارسال چند پوستر هم به آمریکا نیستیم، مراودات مالی و برقراریِ ارتباطِ کاری که جایِ خود دارد.

وی در پایان گفت: متاسفانه دنیا توسط کسانی مدیریت و اداره می‌شود که تنها موضوعی که برایشان اهمیت ندارد چگونگیِ زندگی کردن مردم در این دنیاست. دیوانگانی که از سرِ عُجب و لجاجت هر روز را سخت تر از دیروز می‌کنند و بدیهی است که ما هم از این قاعده تلاش برای بقا مستثنی نیستیم. تاریخ از این دیوانگانِ نادانِ مغرور کم ندیده، اما شانِ هنر اجلِّ از سیاست است و آنچه پایدار و ماندگار می ماند ما هستیم، امثال رییس جمهوری ایالت متحده فقط عِرضِ خود می برند و زحمت ما می دارند. درست است که فیلم هایِ ایرانی رقابتِ نابرابری را در این جهانِ بی فرهنگ انجام می‌دهند، اما سینماگرانِ این کشور به این جنگِ ناعادلانه عادت دارند.

امیر آقایی نوید محمدزاده وحید جلیلوند بدون تاریخ بدون امضا اسکار 2019 علی جلیلوند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین