کد خبر: 29114 A

نمایش فیلم‌های امیر نادری در توکیو

نمایش فیلم‌های امیر نادری در توکیو

جشنواره فیلم "توکیو فیلمکس" ژاپن سه فیلم از امیر نادری و یک فیلم دیگر او را در مقام نویسنده فیلم‌نامه در بخش ویژه‌ای به نمایش گذشت.

ایران آرت: جشنواره بین‌المللی فیلم "توکیو فیلمکس" روز ۲۷ آبان (۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی) در منطقه "هی‌بی‌یا" و "یوراکوچو" در حومه پایتخت ژاپن آغاز شد و تا ۴ آذر ۱۳۹۷ (۲۵ نوامبر) به کار خود ادامه داد.

دست‌اندرکاران این جشنواره - که سابقه برگزاری آن به سال ۲۰۰۰ میلادی به دست تاکشی کیتانو، کارگردان سرشناس ژاپنی برمی‌گردد - در نوزدهمین دور این رویداد سینمایی آسیائی و در بخش نمایش ویژه، بر روی فیلم‌های امیر نادری تمرکز کردند.

4 (1)

در این میان علاوه بر فیلم‌های "انتظار" و "ساز دهنی" از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان،  فیلم دیگر این کارگردان به نام چراغ جادو و یک فیلم دیگر به نام فارنهایت 451 به نویسندگی او هم به نمایش درآمد.

یکی از تصاویر فیلم ایرانی "انتظار" مورد توجه مسئولان نوزدهمین جشنواره فیلم "توکیو فیلمکس" قرار گرفت و به عنوان طرح اصلی پوستر این دوره انتخاب شد.

فیلم "انتظار" از تولیدات کانون در سال  ۱۳۵۳ را فیروز ملک‌زاده فیلمبرداری و حسین صدری آن را تدوین کرده است.

بازیگران این فیلم کلاسیک کودک و نوجوان نیز حسین حیدری، زهره قهرمانی و فرزانه یوسفی هستند.

در همین حال فیلم سازدهنی نیز که به تازگی ترمیم و بازسازی شده  است در این رویداد سینمایی با استفاده از نسخه دیجیتال به نمایش درآمد.

امیر نادری جشنواره فیلم توکیو فیلمکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین