کد خبر: 29837 A

چهره‌هایی که سوپرمن نشدند / از آل پاچینو تا محمدعلی کلی

چهره‌هایی که سوپرمن نشدند / از آل پاچینو تا محمدعلی کلی

تهیه‌کننده فیلم "سوپرمن" از بازیگرانی نام برد که گزینه اصلی بازی در نقش سوپرمن در سال ۱۹۷۸ بودند.

ایران آرت: ایلیا سالکیند، تهیه‌کننده فیلم "سوپرمن" همزمان با چهلمین سالگرد ساخت اولین قسمت از این فیلم ابرقهرمانی در سال ۱۹۷۸اعلام کرد که "محمد علی کلی" بوکسور معروف آمریکایی از جمله چهره‌هایی بود که در آن سال برای بازی در نقش سوپرمن در نظر گرفته شده بود. 

"سالکیند" همچنین عنوان کرد در آن سال یکی از شروط کمپانی دی‌سی کامیکس این بود که فهرستی از بازیگران مورد نظر برای بازی در نقش سوپرمن به آنها ارائه دهم تا آنها تایید کنند و من این فهرست را به آنها دادم. در این فهرست "آل پاچینو" و "داستین هافمن" نیز حضور داشتند که هر دو برای بازی در نقش سوپرمن تایید شدند.

بازی "محمد علی کلی" نیز در این نقش چندان دور از ذهن نبود اما "کِلی" در همان سال قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان شد و در یک کامیک‌بوک (کتاب مصور) با بتمن برای نجات زمین در مقابل بیگانگان در یک تیم قرار گرفت. 

به گزارش ایسنا، این تهیه‌کننده هالیوودی همچنین توضیح داد که انتخاب بازیگران در آن زمان بسیار پیچیده بود و تایید کمپانی دی‌سی کامیکس نه تنها برای بازیگران بلکه برای طراحی صحنه و لباس‌ها نیز نیاز بود. کمپانی دی‌سی کامیکس از یک سو بسیار از شخصیت سوپرمن محافظت می‌کرد و از سوی دیگر خیلی در جریان واقعیت نبودند چرا که گرچه "داستین هافمن" بازیگر فوق‌العاده‌ای است اما فکر نمی‌کنم می‌توانست یک سوپرمن خوب باشد. 

سرانجام "هافمن" برای بازی در نقش "لکس لوتر" ضدقهرمان اصلی فیلم سوپرمن انتخاب شد ولی او بدون هیچ توضیحی این نقش را نپذیرفت و در نهایت "جین هکمن" این نقش را بازی کرد. 

فیلم "سوپرمن" در تاریخ ۱۵ دسامبر ۱۹۷۸ اکران شد و فیلمسازانی چون "کریستوفر نولان" همواره از آن به عنوان منبع الهام یاد می‌کنند.

"سوپرمن" در آن سال ۱۳۴ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت که معادل ۱.۱ میلیارد دلار امروزی است. 

آل پاچینو داستین هافمن سوپرمن محمدعلی کلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین