کد خبر: 30114 A

آزار سیاسی خانم بازیگر / ۶۰ میلیون دلار غرامت می‌خواهم

آزار سیاسی خانم بازیگر / ۶۰ میلیون دلار غرامت می‌خواهم

بازیگر مکزیکی که واسطه دیدار شان پن با بزرگ‌ترین قاچاقچی مواد مخدر بود، مقام‌های پیشین مکزیک را متهم به آزار سیاسی خود و درخواست ۶۰ میلیون دلار غرامت کرده است.

ایران آرت: کیت دل‌کاستیو سال ۲۰۱۵ قرار ملاقات بازیگر هالیوودی را با خواکین گوسمان ملقب به ال‌چاپو هماهنگ کرد؛ خلافکاری که آن زمان تحت تعقیب پلیس آمریکا و مکزیک بود و محل اختفایش پس از دیدار با شان پن لو رفت. بعد از دستگیری ال‌چاپو، پلیس و مقام‌های امنیتی مکزیک سراغ دل‌کاستیو رفتند و گرچه او را متهم به همکاری با قاچاقچی معروف نکردند اما همین بازجویی‌ها کافی بود تا اعتبار بازیگر مکزیکی خدشه‌دار شود.

به گزارش همشهری آنلاین، دل‌کاستیو روز پنجشنبه نشستی خبری در مکزیک برگزار کرد و به خبرنگاران گفت: "من واسطه آن دیدارها بودم چون می‌خواستم یک مستند یا فیلمی درباره زندگی ال‌چاپو بسازم اما الان دیگر چنین قصدی ندارم. امروز با شان پن هم در ارتباط نیستم اما می‌دانم او به لو رفتن محل اختفای ال‌چاپو کمک و در واقع به من خیانت کرد. من چیزی درباره ماجرا نمی‌دانستم و به همین دلیل خیلی‌ها تصور کردند من ال‌چاپو را لو داده‌ام. برای این آزار سیاسی و لکه‌دار شدن شرافتم ۶۰ میلیون دلار غرامت می‌خواهم."

این بازیگر مکزیکی با انتقاد شدید از رفتار ستاره هالیوودی در ماجرای دستگیری قاچاقچی بزرگ گفت: "رفتار او بسیار بد بود و زندگی من را به خطر انداخت." دل‌کاستیو در عین حال با انتقاد شدید از رفتار دادستان‌های دولت مکزیک در دوره ریاست‌جمهوری انریکه پنا نیتو مدعی شد آنها با درز دادن اطلاعات نادرست درباره ارتباط عاطفی با گوزمان یا دست داشتن در قاچاق مواد مخدر باعث شده‌اند آسیب‌های جدی به حرفه و شغل او وارد شود.

دل‌کاستیو در چند سال اخیر از ترس بازجویی دوباره دور از سرزمین مادری خود زندگی می‌کرد اما با روی کار آمدن دولت آندرس مانوئل لوپس اوبرادور ملقب به آلمو از اول دسامبر، برای گذراندن تعطیلی‌های کریسمس به مکزیک بازگشته و امیدوار است اوضاع برایش بهتر از گذشته پیش برود.

محاکمه ال‌چاپو در نیویورک از مدتی پیش آغاز شده و در دادگاه او هنوز نامی از شان پن و کیت دل‌کاستیو به میان نیامده است. انتظار می‌رود قاضی فدرال قاچاقچی بزرگ مکزیکی را به زندان طولانی محکوم کند.

مکزیک شان پن خانم بازیگر کیت دل کاستیو غرامت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین