کد خبر: 30146 A

انتقاد بازیگر مشهور از جنبش مقابله با آزارهای جنسی

انتقاد بازیگر مشهور از جنبش مقابله با آزارهای جنسی

بازیگر فیلم "پیشتازان فضا" می‌گوید جنبش #MeToo به مرحله عصبیت رسیده است.

ایران آرت: ویلیام شتنر ستاره سریال مشهور و کلاسیک "پیشتازان فضا" هرچند معتقد است که جنبش #MeToo آزارهای پنهان علیه زنان را آشکار کرده و این اتفاق خوبی‌ست، اما می‌گوید که این جنبش برخی چیزها را از زمینه و شرایط تاریخی بیرون کشیده و درباره آن قضاوت می‌کند.

به گزارش آی سینما، بازیگر ۸۷ ساله کانادایی در گفت‌وگو با دیلی میل تی‌وی انتقاد خود از این جنبش حامی حقوق زنان این‌طور توضیح داده است: "وقتی به چیزهایی که بیست سی سال پیش گفته و نوشته شده نگاه کنید، شرایط متفاوتی بوده و باید بر اساس همان شرایط قضاوت شود. تجاوز و حمله قطعا جنایت علیه بشریت است. اما پیشنهاد دادن به جنس مخالف که طرف مقابل جوابش بله یا نه است، از نظر من اشکالی ندارد."

به گفته او، پیشنهاد یک مرد به یک زن مثل این است که به او پیشنهاد انجام مصاحبه شود: "وقتی از من می‌خواهید با شما مصاحبه کنم، به من توهین نشده. شاید طرز فکر من به دلیل عمرم قدیمی شده، اما سعی می‌کنم منصف باشم و در چنین پیشنهادهایی مشکلی نمی‌بینم."

او با تاکید بر این که خودش سه دختر دارد، از #MeToo ستایش کرده و گفته این جنبش باعث شده نیروهای پنهانی که مخالف برقراری حقوق برابر بین زنان و مردان است، آشکار شود.

با این حال بازیگر کهنه کار می‌گوید که این جنبش به مرحله عصبیت رسیده است: "این یک فرهنگ جدید است. کل حرفه ما تغییر کرده. کل رابطه زن و مرد به مرحله دشوار و طاقت فرسایی رسیده است."

شتنر همچنین پیشنهاد کرده که "آشوب به پاکن‌ها" که این جنبش اجتماعی را هدایت کرده‌اند باید کنار بروند و اجازه دهند که "افراد حرفه‌ای" سخنگوی آن شوند.

حرف‌های بازیگر سریال "پیشتازان فضا" در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد رو به رو شده است.

جنبش «Metoo#» جنبش من هم همینطور آزارهای جنسی پیشتازان فضا ویلیام شتنر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین