کد خبر: 30349 A

کاراکتر اصلی سریال "فرندز" مشخص شد / عکس

کاراکتر اصلی سریال "فرندز" مشخص شد / عکس

با وجود اینکه همه می دانند سریال "فرندز" ۶ کاراکتر اصلی داشت اما اگر بخواهیم فقط یک نفر را به عنوان کاراکتر اصلی سریال در نظر بگیریم آن یک نفر کسی جز راس گلر نیست.

ایران آرت: سریال پرطرفدار «فرندز/Friends» یا «دوستان» یک مجموعه کمدی موقعیت آمریکایی بود که توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ از شبکه ان‌بی‌سی پخش می شد. هر کسی این سریال را دیده باشد قطعا می داند ریچل، مانیکا، فیبی، جویی، چندلر و راس کاراکترهای اصلی آن هستند که داستان حول شخصیت آنها به صورت نسبتا مساوی تقسیم شده است اما اگر بخواهیم فقط یک نفر را به عنوان کاراکتر اصلی این سریال در نظر بگیریم آن یک نفر چه کسی است؟

برای جواب این سوال یک فرد باهوش در حوزه داده و اطلاعات راهی پیدا کرده است، یاشوا ست که یک بلاگر است با بازبینی فیلمنامه ۱۰ فصل این سریال و با استفاده از میزان دیالوگ‌ها و زمان حضور جلوی دوربین، شخصیت محوری این سریال را معرفی کرده است، این شخصیت کسی نیست جز راس گلر.

2996950

به گزارش مهر، یاشوا ست با توجه به بازبینی ۱۰ فصل این سریال دلایل انتخاب خود را شرح داده است. او گفته است یکی از پارامترهای اساسی قطعا میزان دیالوگ هاست، در این مورد شخصیت‌های راس با بازی دیوید شویمر و ریچل با بازی جنیفر آنیستون با داشتن نزدیک به ۹ هزار خط دیالوگ بالاتر از دیگر دوستان خود در این مجموعه قرار دارند و البته شخصیت فیبی با بازی لیسا کودرو نیز با نزدیک به ۷ هزار خط دیالوگ پایین ترین میزان دیالوگ را داراست.  

اما از لحاظ حضور در صحنه رتبه نخست از آن چندلر با بازی متیو پری است، در اینجا نیز راس و ریچل چندان از چندلر دور نیستند و در رتبه های بعد قرار دارند. اما از نظر حضور در صحنه های تک نفره (حضور یک کاراکتر اصلی بدون حضور دیگر دوستان) در میان این ۶ شخصیت، راس بالاتر از همه قرار دارد و البته در اینجا ریچل حتی نزدیک به راس هم نیست در این پارامتر جویی با بازی مت له‌ بلانک جایگاه دوم را در اختیار دارد.

اما از لحاظ عنوان اپیزودها، ریچل با درج ۲۷ باره نامش در عنوان اپیزودها در جایگاه نخست قرار دارد پس از او راس با ۲۴ بار جای گرفته است. نکته عجیب آنکه شخصیت مانیکا با بازی کورتنی کاکس که ۲۶ درصد صحنه های فیلم در آپارتمان او می گذرد تنها ۸ بار عنوان اپیزودهای این سریال را که مجموعا ۲۳۶ قسمت است به خود اختصاص داده است.

در پایان، این بلاگر با این آمار و ارقام به این نتیجه رسیده است که شخصیت راس گلر دیرینه شناس و استاد دانشگاه، کاراکتر محوری و اصلی این سریال است. راس در رقابتی نزدیک، ریچل را شکست می دهد آن هم به دلیل حضور بیشترش در صحنه های تک نفره این سریال.

از دیگر نکات جالب این تحقیق اینکه شخصیت گانتر متصدی کافه ای که پاتوق دوستان این مجموعه است در میان کاراکترهای بیرون از جمع دوستان بیشترین حضور را به خود اختصاص داده است. یا نکته جالب دیگر اینکه چندلر و جویی که در سریال هم بر صمیمی بودنشان تاکید بسیار می شود بیش ترین صحنه های دو نفره سریال را در کنار هم ایفا کرده اند.

فرندز سریال سریال فرندز راس گلر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین