کد خبر: 30528 A

کارگردان‌ "آشغال‌های دوست‌داشتنی" تهدید کرد

کارگردان‌ "آشغال‌های دوست‌داشتنی" تهدید کرد

کارگردان فیلم آشغال‌های دوست داشتنی می‌گوید اگر وضعیت این فیلم معلوم نشود به سازمان بازرسی شکایت می‌کند.

ایران آرت: محسن امیریوسفی (کارگردان و تهیه‌کننده فیلم آشغال‌های دوست داشتنی) در پاسخ به این سوال که امسال برای ششمین بار آشغال‌های دوست داشتنی را در جشنواره ثبت‌نام کردید، آیا ممکن هست امسال هم مانند سال گذشته از جشنواره انصراف دهید، گفت: خیر، به هیچ وجه انصراف نمی‌دهم. سال قبل هم که انصراف دادم به این علت بود که تعهد کتبی اکران به امضای آقای رضاداد و دکتر داروغه‌زاده و یکی دیگر از مدیران محترم به من دادند ولی تا الان بعد از یکسال خبری از اکران نشده است. شرکت در جشنواره فیلم فجر حق عوامل سازنده فیلم آشغال‌های دوست داشتنی است که شش سال است منتظر دیدن نتیجه کار و زحمت‌شان هستند. در این‌ مدت هم فیلم به جشنواره‌های خارجی داده نشد تا اولین نمایش‌ آن در ایران باشد.

وی ادامه داد: آقای داروغه‌زاده هم مدیر متعهدی هستند که تلاش دارند مشکل حل شود. امیدوارم ایشان امسال فریب مشاوره‌های غلط را نخورند و فیلم را به هیات انتخاب نشان دهند. در غیر این صورت مجبورم به سازمان بازرسی شکایت کنم.

 امیریوسفی در گفتگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که سال گذشته جشنواره فیلم فجر اعلام‌ کرد فیلم آشغال‌های دوست داشتنی در سال ۹۵ توسط هیات انتخاب رد شده؛ هرچند بعد از آن نرگس آبیار، عماد افروغ و حسین‌نژاد (از اعضای هیات انتخاب) اعلام کردند که فیلم را دیدند و تحسین کردند ولی به علت مشکلات؛ درباره پروانه نمایش آن نتیجه‌گیری نشده است، گفت: آقایان خودشان بهتر می‌دانند که هیچ هیات انتخابی تا به حال آشغال‌های دوست داشتنی را رد نکرده است! مشکلات آشغال‌های دوست داشتنی از جشنواره فجر سال ۹۲ شروع شد که دبیر جشنواره (آقای علیرضا  رضاداد) کپی امانت فیلم را از داخل کیف‌شان درآوردند و به چند نفر از اهالی مطبوعات گفتند این فیلم در کیف من می‌ماند و به هیات انتخاب نشان داده نمی‌شود! فیلم من در این شش سال هنوز در کیف آقای رضاداد مانده و قفل آن هر سال محکم‌تر هم‌ می‌شود!

وی ادامه داد: جشنواره‌های فیلم فجر در دولت تدبیر و امید نشان داد که تمام قوانین جشنواره شناورند! برای بعضی مهربان و برای بعضی خشن هستند. در این شش سال فیلم من توسط هیئت انتخاب جشنواره رد نشده و هربار ماجرای همان کیف آقای رضاداد بوده و بس! تمام حرف من هم همین بوده که بگذارید یکبار هیات انتخاب آشغال‌های دوست داشتنی را آزادانه ببیند و تصمیم‌گیری کند. خدای نکرده در جشنواره‌های کمونیستی شوروی سابق که نیستیم!

امیریوسفی در پاسخ به این سوال که وزیر ارشاد درباره فیلم‌های توقیفی مثل آشغال‌های دوست داشتنی و خانه پدری که پروانه نمایش دارند، گفتند که به وضعیت‌شان رسیدگی خواهد شد، آیا با ایشان یا آقای حسین انتظامی (سرپرست سازمان سینمایی) در این مورد صحبت کرده‌اید یا خیر گفت: بله با آقای انتظامی دو ماه پیش قبل از پذیرفتن سرپرستی سازمان سینمائی جلسه‌ای داشتم. آقای انتظامی مدیر باهوش و کاردانی هستند که حسن نیت دارند و فرهنگ‌دوستی خودشان را پیش از این در حوزه مطبوعات نشان داده‌اند ولی اینجا سینماست و نمی‌دانم در سرپرستی سازمان سینمایی می‌توانند دسته گل‌های توقیفی مدیران گذشته و حال را از آب بگیرند یا نه؟

 وی ادامه داد: آشغال‌های دوست داشتنی فیلمی در مورد وحدت ملی و دوری از فضای دوقطبی است که امیدوارم بعد از شش سال از کیف توقیف جشنواره فیلم فجر بیرون بیاید و بتواند امسال در جشنواره مورد قضاوت مردم، منتقدان و همکاران سینمایی‌ام قرار بگیرد.

جشنواره فیلم فجر محسن امیریوسفی فیلم توقیفی آشغال های دوست داشتنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین