کد خبر: 30653 A

دوری ترانه علیدوستی از فجر 6 ساله شد

دوری ترانه علیدوستی از فجر 6 ساله شد

آخرین بار که جشنواره ترانه علیدوستی در جشنواره فیلم فجر حضور داشت به سال 91 برمی‌گردد.

ایران آرت: ترانه علیدوستی که در سالهای گذشته به واسطه بازی در سریال "شهرزاد" و فیلم "فروشنده" مورد توجه مخاطبان قرار گرفت شش سال است که از مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران فاصله گرفته است.

آخرین حضور ترانه علیدوستی در جشنواره فجر به عنوان بازیگر به فیلم "آسمان زرد کم عمق" باز می‌گردد. پنجمین ساخته سینمایی بهرام توکلی سال ۹۱ در بخش مسابقه جشنواره فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین تدوین را هم دریافت کرد.

به گزارش انتخاب، علیدوستی پس از فیلم توکلی در سال ۹۳ و در "استراحت مطلق" جلوی دوربین عبدالرضا کاهانی رفت. این فیلم متقاضی حضور در جشنواره فجر شد اما با نظر هیات انتخاب آن سال نتوانست به جشنواره سی و سوم راه یابد.

علیدوستی پس از فیلم کاهانی بازی در سریال "شهرزاد" را قبول کرد و سال ۹۴ در فصل اول این مجموعه شبکه نمایش خانگی ایفای نقش کرد.

پس از پایان فصل اول "شهرزاد"، علیدوستی به پیشنهاد بازی در فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی پاسخ مثبت داد و قبل از آغاز تصویربرداری فصل دوم سریال فتحی در فیلم فرهادی جلوی دوربین رفت.

او با "فروشنده" به جشنواره کن رفت و پس از آن با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ و راه یابی فیلم فرهادی به عنوان پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی اسکار، اقدام به تحریم این مراسم کرد که با واکنش‌های مثبت زیادی روبرو شد که منجر به کسب دومین اسکار سینمای ایران شد.

علیدوستی در شش سال گذشته تنها در سه فیلم سینمایی و سه فصل از سریال "شهرزاد" ایفای نقش کرده و حال می‌توان گفت دوری او از جشنواره فیلم فجر شش ساله شده است.

 

جشنواره فیلم فجر ترانه علیدوستی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین