کد خبر: 30814 A

روایتی جالب از فیلمی که ابتدا صدا نداشت

روایتی جالب از فیلمی که ابتدا صدا نداشت

جان کرازینسکی از نحوه تدوین جالب فیلم "یک مکان ساکت" و همچنین آخرین خبرها درباره ساخت دنباله آن پرده برداشت.

ایران آرت: جان کرازینسکی کارگردان و بازیگر فیلم "یک مکان ساکت"، پنجشنبه ۳ ژانویه (۱۳ دی)  در گفتگویی مفصل با روزنامه نیویورک‌تایمز فاش کرد که ۲ تدوین اولیه "یک مکان ساکت" بدون صدا انجام شده است. "یک مکان ساکت" درامی ترسناک به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی و بازی او و همسرش امیلی بلانت است و داستان موجوداتی ترسناک را روایت می کند که زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند. این هیولاها به صدا حساس هستند و تولید کوچترین صدایی باعث جذب آن‌ها به سوی انسان‌ها و کشته شدن آن‌ها می‌شود.

به گزارش مهر، حال جان کرازینسکی نکاتی درباره این فیلم بیان کرده است که توجه علاقه‌مندان به سینما را به خود جلب کرده است که یکی از آن‌ها تدوین بی صدای این پروژه است. کرازینسکی در این باره گفت: در روزهای اول پس‌تولید، من و تدوینگرم به دنبال صدایی بودیم که با هم‌نوایی با آن بتوانیم سکانس‌های مختلف را تدوین کنیم تا اینکه به او گفتم خاموشش کن! و این طور شد که صدای پروژه برای ۵ هفته بعدی بسته بود. در حقیقت تدوین اول و دوم کل این پروژه در سکوت مطلق انجام شد. من احتیاج داشتم با شخصیت‌های فیلمم بدون حضور عنصری دیگر ارتباط برقرار کنم.

"یک مکان ساکت" شیوه‌ای منحصر به فرد در استفاده از صدا دارد که نه تنها به ترسناکی فضا می‌افزاید که در شخصیت‌پردازی کاراکترها و شکل گیری روابط میان آن‌ها نیز تاثیر به سزایی دارد. در این مصاحبه کرازینسکی در پاسخ به این پرسش که آیا این فیلم می‌توانست صامت باشد پاسخ داد: صد در صد، چرا که در سکوت نیز بسیاری از روابط فیلم شکل می‌گیرد. با این حال من در موفقیت تجاری فیلم تردید داشتم، چرا که تنها باری که دیدم کسی این‌گونه فیلمی بدون دیالوگ کار کند پل توماس اندرسن در "خون به پا خواهد شد" (۲۰۰۷) بود. آن ۱۲ تا ۱۴ دقیقه اولی که دنیل دی‌لویس حرف نمی‌زند یک سنگ محک و معیاری بزرگ برای من بود.

 اما "یک مکان ساکت" سرانجام بر خلاف پیش بینی‌ها نظر مثبت منقدان و مخاطبان را جلب کرد و با ۳۴۰ میلیون دلار فروش به یک موفقیت تمام عیار در گیشه تبدیل شد و پارامونت را مجاب کرد تا سفارش ساخت دنباله آن را در دستور کار قرار دهد؛ پروژه‌ای که هم‌اکنون کرازینسکی در حال نگارش آن است.

هالیوود یک مکان ساکت یک مکان ساکت 2 جان کرازینسکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین