کد خبر: 31503 A

همراه همیشگی اسکورسیزی تجلیل می‌شود

همراه همیشگی اسکورسیزی تجلیل می‌شود

تلما شون‌میکر تدوین‌گر غالب فیلم‌های مارتین اسکورسیزی با دریافت جایزه بفتا تجلیل می‌شود.

ایران آرت: تلما شون‌میکر تدوین‌گری که سه جایزه اسکار در کارنامه‌اش دارد و بیش از همه برای تدوین آثار مارتین اسکورسیزی شناخته می‌شود و فیلم‌هایی چون "گاو خشمگین" و "دوستان خوب" را تدوین کرده، امسال در مراسم بفتا تجلیل می‌شود.

آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا بالاترین جایزه خود را که با عنوان فلوشیپ بفتا شناخته می‌شود امسال در تاریخ ۱۰ فوریه به این تدوین‌گر اهدا می‌کند.

به گزارش مهر، این جایزه هر سال به فردی اهدا می‌شود که مشارکتی فوق‌العاده و قابل توجه در زمینه فیلم یا بازی یا تلویزیون داشته باشد.

آلفرد هیچکاک، استیون اسپیلبرگ، الیزابت تیلور، استنلی کوبریک، بیلی وایلدر، آنتونی هاپکینز، لارنس اولیویه، جودی دنچ، ونسا ردگریو، اسکورسیزی، سیدنی پواتیه و ریدلی اسکات از چهره‌هایی هستند که این جایزه به آنها اهدا شده است.

این تدوین‌گر با تشکر از انتخابش گفت: سینمای بریتانیا تاثیری عمیق بر مارتین اسکورسیزی و از طریق او بر من داشته است.

خانم شون‌میکر بیش از ۵۰ سال است که در زمینه تدوین فعالیت می‌کند و همکاری او با اسکورسیزی ۹ نامزدی بفتا و ۷ نامزدی اسکار برایش داشته است.

او جایزه بفتا را برای بهترین تدوین برای فیلم "گاو خشمگین" در سال ۱۹۸۲ و "دوستان خوب" در سال ۱۹۹۱ برد و اسکار تدوین را برای "گاو خشمگین" در سال ۱۹۸۱، "هوانورد" ‌در سال ۲۰۰۵ و "رفتگان" در سال ۲۰۰۷ دریافت کرد.

وی پس از فیلم "گاو خشمگین" تدوین تقریباً همه فیلم‌های بلند و مستند اسکورسیزی از جمله "سلطان کمدی"، "رنگ پول"، "آخرین وسوسه مسیح"، "تنگه وحشت"، "کازینو"، "کوندان"، "دار و دسته‌های نیویورکی"، "هوانورد"، "رفتگان" و "سکوت" را انجام داده‌است.

شون‌میکر به خاطر شغل پدرش سال ۱۹۴۰ در الجزایر متولد شد و وقتی نوجوان بود راهی آمریکا شد و پس از تحصیل در دانشگاه کورنل آمریکا، در سال ۱۹۶۱ در دانشگاه کلمبیا به تحصیل در زمینه هنر پرداخت.

شون‌میکر با مایکل پاول در سال ۱۹۸۴ ازدواج کرد و زندگی مشترک این دو تا سال ۱۹۹۰ و درگذشت پاول ادامه داشت. همسر وی نیز از دریافت کنندگان همین جایزه بفتا بود.

مراسم اهدای جوایز بفتای امسال ۱۰ فوریه در رویال آلبرت هال لندن برگزار می‌شود.

استیون اسپیلبرگ مارتین اسکورسیزی آلفرد هیچکاک استنلی کوبریک آنتونی هاپکینز جایزه بفتا تلما شون میکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین