کد خبر: 31622 A

پرسش ها از رامبد جوان درباره 255 میلیون تومان و خانه تاریخی دبیرالملک سرچشمه تهران

پرسش ها از رامبد جوان درباره 255 میلیون تومان و خانه تاریخی دبیرالملک سرچشمه تهران

ایران آرت : تابناک نوشت: انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان که کارکرد آن ارتباطی با اکران فیلمی ندارد، در اتفاقی قابل تأمل، بودجه چندصد میلیونی برای بازاریابی نمایش‌ فیلم‌‌های کودک در شهرستان‌ها طی 9 ماه اخیر از سازمان سینمایی دریافت کرده است؛

رقمی قابل توجه که مشخص نیست رامبد جوان بر چه مبنایی آن را مطالبه کرده و با توجه به نقدهایی که درباره عملکرد این سلبریتی پیرامون خانه دبیرالملک مطرح شده، توجیه این رقم چه بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از انتشار گزارش بنیاد فارابی درباره عملکرد این مجموعه طی نه ماه نخست سال 1397، برخی موارد در این بودجه به شدت مورد توجه واقع شد اما برخی پرداخت‌ها در حاشیه قرار گرفت.

از جمله این پرداخت‌ها می‌‌توان به پرداخت 255 میلیون تومان به انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان اشاره کرد. با وجود آنکه این انجمن قرار بوده در حوزه بازی و سرگرمی فعال باشد، در ذیل ردیف «حمایت از تبلیغات، بازاریابی و اکران آثار سینمایی کودک و نوجوان» و با نام «بازاریابی نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها» این رقم پرداخت شده است!

رامبد جوان چقدر وام گرفت؟

بازاریابی و اکران در سینمای ایران، حرفه‌های تخصصی است که مشتریان خاص خود را دارد و اساساً مشخص نیست رامبد جوان با چه منطقی برای «بازاریابی نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در شهرستان‌ها» که برای پخش‌کننده‌های حرفه‌ای سینمای ایران نیز یک چالش جدی محسوب می‌شود، چنین اعتباراتی دریافت کند و از آن مهم‌تر اینکه، نه شخصی بلکه در پوشش انجمن اوقات فراغت ایران، چنین بودجه‌ای پرداخت شده است؛ انجمنی که کیفیت فعالیت و محل استقرارش، اسباب نقد را فراهم آورده است.

تابناک می افزاید: پس از راه اندازی انجمن اوقات فراغت ایران توسط رامبد جوان، خانه تاریخی دبیرالملک در منطقه سرچشمه تهران طی مراسمی به او واگذار شد. رامبد جوان در معرفی اولیه، این محل را فرصتی برای بازی معرفی کرد؛ اما آهسته آهسته این خانه و فعالیت‌هایش به حاشیه رفت و در ماه‌های اخیر به جز دورهمی شب یلدا، تنها یک کارکرد داشته و آن هم ضبط یک موزیک ویدیو با حضور کلاه مخملی‌ها بوده است. همین وضعیت نقدهایی را در پی داشته که بر اساس چه ضوابطی این خانه تاریخی به رامبد جوان واگذار شده و حالا که این مجری از آن بهره برداری مناسب و موعود را انجام نمی‌دهد، چرا شهرداری هیچ واکنشی جدی نشان نمی‌دهد؟

رامبد جوان چقدر وام گرفت؟

اکنون با انتشار لیست فارابی این پرسش پیش آمد که اساساً این خانه چه ربطی به بازاریابی برای فیلم کودک در شهرستان‌ها دارد و وقتی در این خانه عملاً خبر جدی نیست، چرا باید چنین اعتباراتی به رامبد جوان تحت پوشش انجمن اوقات فراغت تعلق گیرد؟ البته رامبد جوان در میان اشخاصی که پول‌های عجیب و رقم‌های نامتعارفی دریافت کرده‌اند، تنها نیست و گروهی از اشخاصی که همواره ادعای سینمای مستقل را مطرح می‌کنند، ارقام بسیار کلانی «بلاعوض» دریافت کرده‌اند و از آن جمله به مجتبی میرطهماسب اشاره کرد که هرچند تخصصش مستند است، 200 میلیون تومان کمک بلاعوض برای نگارش فیلمنامه از بنیاد فارابی دریافت کرده است!

تابناک در پایان نوشته است: به نظر می‌رسد، بزرگ‌ترین رهاورد شفاف‌سازی بی‌سابقه‌ای که در سازمان سینمایی و زیرمجموعه‌های آن از جمله بنیاد سینمایی فارابی از یک سال گذشته تاکنون تداوم یافته و لحظه به لحظه فزونی می‌یابد، نظارت عمومی بر هزینه‌کرد اعتبارات سینمای ایران و نقد چهره‌هایی است که به شکل عجیب ارقام قابل تأملی را در این مسیر دریافت کرده‌اند.

ایران آرت امیدوار است رامبد جوان که محبوبیتش و البته خدماتش به خصوص به واسطه برنامه خندوانه انکار ناپذیر است و  معمولا در صفحه شخصی اش به هنگام و پاسخگو است، به این پرسش ها پاسخ دهد و به این شبهات پایان دهد. ایران آرت هم بلافاصله این توضیحات را منتشر خواهد کرد. 

 

رامبد جوان خانه دبیرالملک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین