کد خبر: 3192 A

رضا عطاران: بهمان می‌گفتند رقاص موژل‌زده!

رضا عطاران: بهمان می‌گفتند رقاص موژل‌زده!

صحبت‌های عطاران درباره نبود چهره‌های جدید کمدی و کمبود انگیزه برای تربیت نیرو را اینجا در ایران آرت بخوانید.

ایران آرت: رضا عطاران زمان «پرواز 57» به تیم مهران مدیری اضافه شد و از همان زمان یکی از بازیگران محبوب این مجموعه بود. کم کم رشد کرد و خودش برنامه «سیب خنده» را ساخت و تعدادی جوان بازیگر کمدین را که حالا برای خودشان کسی شده‌اند به میدان آورد. حالا خودش معتقد است وضعیت کمدی در ایران خوب نیست و ما نسل جدید کمدین‌ها را در کنارمان نداریم. در این باره با او گپ زده‌ایم.

شکل‌گیری خلاقیت از ساعت خوش

رضا عطاران از همان گروه جالب و هیجان‌انگیز «ساعت خوش» به میدان آمد و جالب این جاست که جنس بازی‌اش را از همانجا پیدا کرد. اتفاقی که برای تمام اعضای این گروه در همان زمان افتاد. می‌گوید: «ما همه از همان جا توانایی‌هایمان را پیدا کردیم. مثلا کارهایی که رضا شفیعی‌جم با فیزیکش انجام می‌داد من نمی‌توانستم انجام بدهم من هیچ وقت نمی‌توانم با صورتم شکل خروس و مرغ و اینها در بیاورم صورت رضا مثل خمیر می‌ماند. همان موقع بود که فهمیدم نمی‌توان کار فانتزی انجام دهم. حتی توی «قطار ابدی» هم در بخش دیوانه خانه من تنها بازیگری هستم که رئال بازی می‌کنم اما چون نمی‌خواهم غرورم بشکند، معمولا سعی می‌کنم بگویم من کار رئال را بیشتر دوست دارم. در صورتی که من اصلا نمی‌توانم کار دیگری غیر از رئال انجام بدهم.»

در کمدی نوید محمدزاده نداریم

ازش می‌پرسیم چرا هیچ وقت فکر نکرده که می‌تواند یک گروه مثل ساعت خوش راه بیندازد و جوان‌های کمدین تربیت کند؟ می‌گوید: «خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد به هر حال سینما و تلویزیون احتیاج به انرژی‌های جدید و نو دارد من خودم هم به رنگ و طرح تازه و خنده‌های تازه احتیاج دارم اما این اتفاق هیچ وقت نیفتاده. در بخش جدی سینما دارد یک اتفاق‌هایی می‌افتد. مثل نوید محمدزاده، یا بعضی بازیگران دیگر که این چند سال به میدان آمده‌اند اما در کار طنز خیلی وقت است که این اتفاق نیفتاده و ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

به میدان آمدن صالحی، رضویان و...

بعد از ساعت خوش، عطاران در «سیب خنده» یک سری جوان بازیگر کمدی به میدان آورد و خروجی‌هایی مثل یوسف تیموری، مجید صالحی، جوان رضویان و.... داشت اما این مساله دیگر تکرار نشد. نزدیک بود، یک جورهایی اینها ادامه هم به حساب می‌آیند. الان خیلی از آن وقت می‌گذرد. واقعا فکر می‌کنم به نگاه‌های جدید احتیاج است.

جنس کمدی فرق کرده

بعد از گذشت این همه سال وقتی تکرار «ساعت خوش» را تماشا می‌کنیم دیگر آن‌طور که آن زمان می‌خندیدیم، خوشحالمان نمی‌کند به نظر می‌رسد الان نسل جدید یعنی دهه‌های 70 و 80 هم زیاد به این جنس شوخی‌ها نمی‌خندند. ازش می‌پرسیم که به نظرش الان و در این شرایط، ساختن کمدی با قبل فرق کرده و سخت‌تر شده؟ می‌گوید: «دقیقا. متدهای قبل کهنه شده است و نوع خندیدن و نحوه نمایش گذاشتن طنز با توجه به چیزهایی که الان در فضای مجازی هم به وجود آمده بسیار عوض شده و اصلا عجیب و غریب شده، فکر می‌کنم باید از درون همین شبکه‌های اجتماعی، راهکارهای جدید پیدا کرد اما باید کار کنیم تا به یک شیوه نمایشی خاص برسیم.»

بهمان می‌گفتند رقاص موژل‌زده!

می‌گوید برای تغییر باید انگیزه و انرژی خاصی وجود داشته باشد، که الان نیست. «شاید شما خیلی یادتان نباشد. همان موقع که ما به تلویزیون آمدیم، خیلی‌ها با ما مخالف بودند. عده‌ای می‌گفتند یک مشت جوان رقاص را که خط ریش می‌گذارند و مو ژل می‌زنند کی به تلویزیون راه داده؟ نهایتا آقای ارگانی، مدیر شبکه دو قبول کرد ما کار کنیم و کارمان پخش شود. انرژی‌ها و انگیزه‌ بالای بچه‌ها برای تغییر باعث شد وضعیت تغییر کند اما الان این انگیزه وجود ندارد.

 

 

 

 

 

جواد رضویان مجید صالحی مهران غفوریان رضا عطاران ساعت خوش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین