کد خبر: 32106 A

ببینید: ژولیت بینوش و ساندرا هولر در افتتاحیه جشنواره برلین

ببینید: ژولیت بینوش و ساندرا هولر در افتتاحیه جشنواره برلین

شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین با اولین نمایش جهانی تازه‌ترین فیلم لونه شرفیگ فیلمساز دانمارکی آغاز شد.

ایران آرت: "محبت غریبه‌ها" (The Kindness of Strangers) به کارگردانی لونه شرفیگ فیلمساز دانمارکی پنجشنبه شب شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین را افتتاح کرد.

زوئی کازان، طاهر رحیم، آندرا رایزبورو، کالب لندی جونز، جی باروشل و بیل نای در این فیلم بازی می‌کنند که داستان آن در نیویورک روی می‌دهد و درباره چند شخصیت درمانده است که می‌کوشند در یک زمستان سرد زنده بمانند.

به گزارش هنرآنلاین، امسال از 23 فیلم بخش مسابقه بین‌الملل برلیناله 17 فیلم شانس دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای را دارند که "محبت غریبه‌ها" یکی از آن‌هاست. لونه شرفیگ همراه بازیگران فیلم خود در مراسم فوتوکال، نشست مطبوعاتی و مراسم فرش قرمز این فیلم شرکت کرد.

شرفیگ 59 ساله یکی از چهره‌های آشنای جشنواره برلین است. این کارگردان و فیلمنامه‌نویس دانمارکی اولین بار در 1990 با فیلم "سفر روز تولد" به برلیناله سفر کرد. آن فیلم در بخش جنبی پانوراما روی پرده رفت. " On Our Own " به کارگردانی شرفیگ در 1998 در بخش نسل جشنواره نمایش داده شد.

موفقیت شرفیگ در سطح بین‌المللی نیز با نمایش فیلم "ایتالیایی برای نوآموزان" (2000) در برلیناله حاصل شد. آن فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل به نمایش درآمد و جایزه خرس نقره‌ای را برد. دو سال بعد، "ویلبر می‌خواهد خودش را بکشد" اولین فیلم انگلیسی‌زبان شرفیگ در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره برلین روی پرده رفت.

"یک آموزش" به کارگردانی شرفیگ که درامی با موضوع بلوغ است در 2009 در بخش نمایش‌های ویژه برلیناله نمایش داده شد و بعد در سطح بین‌المللی به موفقیت‌های فراوان دست پیدا کرد و نامزد سه جایزه اسکار شد.

پیش از آغاز رسمی جشنواره، داوران بخش مسابقه بین‌الملل به ریاست ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی برنده اسکار در مراسم فوتوکال شرکت کردند و سپس با حضور در یک نشست مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.


 

جاستین چانگ منتقد فیلم آمریکایی، ساندرا هولر بازیگر آلمانی، راجندرا روی کیوریتور آمریکایی، ترودی استایلر بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان بریتانیایی و سباستین للیو کارگردان شیلیاییِ برنده اسکار ("یک زن شگفت‌انگیز")، همکاران بینوش در بخش مسابقه بین‌الملل هستند. آن‌ها برنده جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین را انتخاب می‌کنند.

از 17 فیلم بخش مسابقه بین‌الملل هفت فیلم را کارگردانان زن ساخته‌اند. بینوش در نشست با رسانه‌ها با اشاره به این مسئله که حدود 40 درصد فیلم‌های بخش مسابقه ساخته بانوان فیلمساز است، گفت: قلب و ذهن ما باز شده است و این نشانه خوبی است.

راجندرا روی کیوریتور ارشد بخش فیلم موزه هنر مدرن در نیویورک نیز تی‌شرتی به تن داشت که روی آن نوشته بود: "زن آینده فیلم است."

در بخش دیگر نشست، بینوش که در دو فیلم "بیمار انگلیسی" (1996) و "شکلات" (2000) با هاروی واینستین تهیه‌کننده بدنام هالیوود همکاری موفقی داشت، در پاسخ به خبرنگاری درباره او گفت: من هیچ‌وقت با او مشکل نداشتم. می‌توانستم ببینم که مشکلاتی دارد، اما او به عنوان یک تهیه‌کننده در بیشتر وقت‌ها فوق‌العاده بود، و این چیزی است که نباید فراموش کنیم، حتی با این که می‌دانم این برای کارگردان‌ها و بازیگران و بخصوص بازیگران زن سخت بود. می‌خواهم بگویم امیدوارم ذهنش آرام باشد و اجازه بدهید عدالت چیزی را که نیاز است انجام بدهد.

امسال تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازانی چون ژانگ ییمو کارگردان چینی، ایزابل کوشت فیلمساز اسپانیایی، فرانسوا اوزون کارگردان فرانسوی، آگنیشکا هولاند فیلمساز لهستانی و فاتح آکین فیلمساز آلمانی-ترکیه‌ای جزو رقبای جایزه خرس طلایی هستند.

شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین 7 تا 17 فوریه (18 تا 28 بهمن) برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم برلین برلیناله ژولیت بینوش محبت غریبه ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین