کد خبر: 32267 A

"یک ثانیه" از رقابت در برلیناله جا ماند / حذف مشکوک فیلم ژانگ ییمو

"یک ثانیه" از رقابت در برلیناله جا ماند / حذف مشکوک فیلم ژانگ ییمو

جدیدترین فیلم ژانگ ییمو فیلمساز چینی از بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین بیرون آورده شد.

ایران آرت: در حالی که رسانه‌های اجتماعی چین اعلام کرده‌اند فیلم جدید ژانگ ییمو به دلیل فنی از بخش رقابتی برلیناله بیرون کشیده شده، اما افراد داخلی صنعت سینمای چین بلافاصله اعلام کردند سانسور در چین موجب عدم نمایش فیلم در جشنواره فیلم برلین شده است.

به گزارش مهر، جدیدترین فیلم ژانگ ییمو با عنوان "یک ثانیه" قرار بود امروز دوشنبه در برلیناله و در بخش رقابتی نخستین نمایش خود را تجربه کند.

پیامی که در وایبو رسانه اجتماعی شبیه توییتر چین منتشر شد اعلام کرد به دلیل مشکلات فنی "یک ثانیه" نتوانست در برلین به نمایش درآید.

این فیلم بر مبنای رمانی نوشته یان جلینگ همکار همیشگی ییمو ساخته شده و از آن به عنوان نامه‌ای عاشقانه از سوی این کارگردان برای سینما یاد شده است. اما داستان فیلم در دوران انقلاب فرهنگی چین می‌گذرد که دوره‌ای حساس از نظر سیاسی است. گفته شده این فیلم درباره یک فراری و یک دختر بی‌خانمان است که به هم جذب می‌شوند.

جشنواره فیلم برلین هنوز در این باره اظهار نظری نکرده و گفته شده در چند روز اخیر منتظر وصول فیلم بوده‌اند.

کمپانی تهیه کننده فیلم نیز گفته است می‌تواند تایید کند که فیلم در بخش نمایش رقابتی جایی نخواهد داشت.   این کمپانی درباره دلایل بیرون کشیده شدن فیلم نیز به بیانیه رسمی منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی ارجاع داد.

فیلم ژانگ دومین فیلم چینی است که امسال از جشنواره فیلم برلین بیرون کشیده شد. "روزهای بهتر" درامی درباره جوانان ناراضی، پیشتر و در آستانه شروع جشنواره از بخش نسل برلین بیرون کشیده شد. دلیل رسمی اعلام شده این بود که فیلم کامل نشده بود.

ژانگ از چهره‌های قدیمی حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین است و شانس زیادی برای فیلم وی متصور بود. این پروژه نخستین پروژه هنری این کارگردان پس از چند پروژه تجاری از جمله فیلم "دیوار بزرگ" با بازی مت دیمون و فیلم "سایه" درباره هنرهای رزمی سال پیش بود.

اولین فیلم بلند ژانگ ییمو با عنوان "ذرت سرخ" برنده خرس طلای بهترین فیلم سی و هشتمین دوره برلیناله در سال ۱۹۸۸ شد.

ییمو پیشتر گفته بود: داستان "یک ثانیه" در دهه هفتاد میلادی اتفاق می‌افتد. این فیلم داستانی دارد که عناصر بسیاری از تجربیات شخصی خودم دارد. داستانش درباره خلافکاری است که برای دیدن یک فیلم از زندان فرار می‌کند و در اصل این فیلمی است درباره یک فیلم.

 

جشنواره فیلم برلین ژانگ ییمو جشنواره فیلم برلین 2019 یک ثانیه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین