کد خبر: 32470 A

ارزش نقدی سیمرغ‌های فیلم فجر اعلام شد / عذرخواهی علی مصفا به جای همایون غنی‌زاده

ارزش نقدی سیمرغ‌های فیلم فجر اعلام شد / عذرخواهی علی مصفا به جای همایون غنی‌زاده

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر میزان جوایز نقدی برندگان سیمرغ را اعلام کرد.

ایران آرت: ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه جمعه ۲۶ بهمن مهمان محمدحسین لطیفی در برنامه سینمایی "هفت" بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر در این برنامه درباره نام نگاه نو برای بخش فیلم‌های اول توضیح داد: ‌بخش اصلی جشنواره که سودای سیمرغ است ثابت‌ترین بخش بوده و کمترین تغییر را داشته است و نگاه نو مربوط به کارگردان‌هایی است که برای اولین بار کارگردانی می کنند و کانون کارگردان ها نیز اصرار و اعتقاد داشتند که چنین بخشی وجود داشته باشد.

او درباره رفتار همایون غنی‌زاده کارگردان "مسخره باز" در اختتامیه بیان کرد: همایون غنی‌زاده فیلمش از نظر فنی و هنری بسیار خوب بود و همه داوران هر دو بخش فیلم را پسندیدند و در بین ۱۰ فیلم بخش نگاه نو بهترین شناخته شد و سیمرغ گرفت، اما غنی‌زاده تصور کرده بود که فیلمش در بخش اصلی نادیده گرفته شده است، اما بعد که با او صحبت شد، دریافت که اینگونه نبوده و فیلم سیمرغ هنر و تجربه، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و جلوه های ویژه را هم گرفت و در مجموع ۴ سیمرغ کسب کرد. علی مصفا تهیه کننده فیلم نیز تماس گرفت و بابت رفتار کارگردان فیلم عذرخواهی کرد.

دبیر جشنواره فیلم فجر همچنین گفت: اگر فیلم "متری شیش و نیم" سعید روستایی سه سال پیش در جشنواره شرکت می‌کرد، شاید جایزه بیشتری می‌گرفت، اما امسال فیلم‌های اجتماعی دیگری هم در رقابت با این فیلم بودند. بازیگری، کارگردانی و بخش های مختلف هر کدام از فیلم هایی که کاندیدا شدند می توانستند بهترین باشند.

داروغه زاده با اشاره به جوایز نقدی جشنواره توضیح داد: برای جوایز اصلی مبلغ ۲۵ میلیون تومان و بخش‌های دیگر ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، اما برای سینماگران ما سیمرغ مهمتر از جایزه نقدی است.

داروغه زاده درباره اعتراض یکی از بازیگران که در اختتامیه جایزه نگرفته بود، گفت: از این اعتراض دلخور نشدم و آن را به پای اهمیت جشنواره می گذارم. طبیعی است بازیگری که دو فیلم خوب در جشنواره دارد انتظار دارد سیمرغ بگیرد. اما مشکل این است که اکثرا فیلم های دیگران را ندیدند و همه آن کسانی که در فیلم های دیگر نیز حضور دارند همین حس را دارند.

جشنواره فیلم فجر ابراهیم داروغه زاده سیمرغ مسخره باز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین