کد خبر: 32683 A

پل شریدر: اعتبار من وابسته به اسکار و منتقدین نیست / هیچ‌وقت برای انتخاب‌های اسکار احترام قائل نبودم

پل شریدر: اعتبار من وابسته به اسکار و منتقدین نیست / هیچ‌وقت برای انتخاب‌های اسکار احترام قائل نبودم

کارگردان فیلم "اولین اصلاح شده" گفت: هیچوقت برای انتخاب‌های آکادمی اسکار ارزش و احترامی قائل نبودم. از سوی دیگر بسیار خشنودم که من را انتخاب کرده‌اند.

ایران آرت: پل شریدر نویسنده و کارگردان آمریکایی که فیلمنامه شاهکارهایی مانند "راننده تاکسی" و "گاو خشمگین" را در کارنامه دارد، امسال با فیلم جدیدش در مقام کارگردان "نخستین اصلاح شده" توجه منتقدان را جلب کرد و برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد. او در مصاحبه جدیدی درباره حس خود به این جوایز گفته است.

"نخستین اصلاح شده" در رشته فیلمنامه اریژینال کاندیدای اسکار شده، هرچند که به گمان عده زیادی ایتان هاوک که در این فیلم نقش یک کشیش را بازی می‌کند، از سوی آکادمی نادیده گرفته شده و نامزد نشده است.

به گزارش آی سینما، شریدر در پاسخ به سوال بی آنجلس تایمز درباره احساسش از اولین نامزدی اسکار خود می‌گوید: "این سوال پیچیده‌ای است. اگر منتقدان فیلم من را دوست نداشتند و اگر آکادمی فیلم من را دوست نداشت، باز هم می‌دانستم فیلم خوبی است. پس اعتبار و درستی نظر من وابسته به آکادمی یا منتقدان نیست‌. از سوی دیگر فهمیدن این که دیگران کار من را تایید کرده‌اند، باعث دلگرمی است."

شریدر همچنین می‌گوید که در طول دوران کاری خود هرگز به اسکار فکر نکرده و از این لحاظ نقطه مقابل دوست و همکار قدیمی‌اش مارتین اسکورسیزی بوده که به گفته شریدر "بسیار چشم انتظار بردن اسکار" بوده است. او یک بار به اسکورسیزی گفته بود: "مارتی، ببین، اگر اسکار اولویت توست، باید اولویت‌های جدیدی برای خود بسازی."

فیلمساز ۷۳ ساله در ادامه این مصاحبه صریح‌تر نظر خود را درباره رقابت اسکار بیان کرده است: "می‌دانید، این صحبت دشواری است چون من هیچوقت برای انتخاب‌های آکادمی ارزش و احترامی قائل نبودم. از سوی دیگر بسیار خشنودم که من را انتخاب کرده‌اند. اینجور وقت‌ها آدم در یک دنیای پر از کشمکش زندگی می کند. از یک طرف می‌گویی مهم نیست اما از طرف دیگر می‌گویی خب، فکر کنم مهم است."

شریدر درباره نادیده گرفته شدن ایتان هاوک هم نظر جالبی دارد. هرچند بازیگر "نخستین اصلاح شده" در جوایز سالانه منتقدان برگزیده شد و جایزه بهترین بازیگر جوایز سینمای مستقل گاتام را هم برد، اما حتی نامزد اسکار هم نشد. شریدر می‌گوید در یک مکالمه تلفنی به هاوک گفته است: "ایتان، تو بردی. شاید نامزد نشده باشی، اما بردی. بازی تو تاثیرش را گذاشت. هیچوقت این را فراموش نکن."

هالیوود اسکار گاو خشمگین راننده تاکسی اسکار 2019 پل شریدر اولین اصلاح شده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین