کد خبر: 32805 A

فرزندان ستارگان بالیوود جانشین پدر می‌شوند

فرزندان ستارگان بالیوود جانشین پدر می‌شوند

با پیر شدن ستارگان مطرح دهه 80 و 90 میلادی بالیوود، حالا نوبت فرزندان آنهاست که راه والدین خود را ادامه دهند.

ایران آرت: ظاهرا در هیچ کجای دنیا نمی‌توان مثل هند، صنعت سینمایی را سراغ گرفت که مناسبات خانوادگی در آن حرف اول و اصلی را می‌زند. بازیگری در بالیوود یک چیز موروثی است و از پدر و مادر به فرزند می‌رسد. از قرار معلوم، خیلی هم مهم نیست که استعدادی در کار باشد یا نه. همین قدر که والدینی هنرمند داشته باشی، به‌راحتی می‌توانی وارد گود شده و پرده بزرگ سینما را در اختیار بگیری! البته این تازه اول راه است. بعد از آن، باید دید تماشاگران از این حضور استقبال می‌کنند یا نه. کم نیست تعداد بازیگران جوانی که به مدد موفقیت بالای پدرها و مادرهایشان، نقش اصلی فیلم‌های سینمایی را به عهده گرفته‌اند، اما از بین آنها تنها کسانی باقی مانده‌اند و کارشان استمرار داشته که "ز مردی و زور" چیزی در چنته داشته‌اند!

به گزارش جام جم به نوشته سایت اینترنتی بالیوود هنگاما، با پیر شدن ستارگان مطرح دهه 80 و 90 میلادی، حالا نوبت فرزندان آنهاست که راه والدین خود را ادامه دهند. در این بین بیشتر از هر کسی، نام سه خان بزرگ بالیوودی شنیده می‌شود. عامر، شاهرخ و سلمان این روزها وارد دومین بخش 50 سالگی خود می‌شوند و از قرار معلوم، وقت آن رسیده که فرزندانشان را به دنیای سینما و تماشاگران معرفی کنند.

سلمان را خط بزنید!

از این جمع سه نفره در همان ابتدای کار باید نام سلمان را خط زد! او برعکس دو خان رقیب خود، فرزندی ندارد که به عالم سینما معرفی کند! اما عامر و شاهرخ در ماه‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای را برای فرزندان جوان خود شروع کرده‌اند.

در این میان، کار شاهرخ کمی سخت‌تر است، زیرا دو فرزند برای تبلیغ و معرفی دارد. همین هفته قبل بود که شاهرخ در گفت‌وگو با رسانه‌ها، از آمادگی دخترش ساهانا برای ورود به کار بازیگری سینما خبر داد. دختر جوان این بازیگر 53 ساله، در رشته تئاتر تحصیل کرده و تا به حال، در تعدادی نمایش مدرسه‌ای و غیر‌حرفه‌ای ظاهر شده است. گفته می‌شود او استعداد بازیگری را از پدرش به ارث برده و بعد از ورود به دنیای سینما، هنر بازیگری‌اش از سوی تماشاگران و منتقدان تایید و تحسین خواهد شد، اما توجه رسانه‌های گروهی، بیشتر به آریان، پسر جوان شاهرخ است تا ساهانا. آنها می‌پرسند آریان چه زمانی وارد حرفه بازیگری می‌شود.

در حالی که شاهرخ گفته تصمیم‌گیری درباره شغل آینده با خود آریان است و ظاهرا خود او علاقه چندانی برای حضور جلوی دوربین سینما ندارد. با وجود شهرت فراوان پدر، آریان مشغول تحصیل در رشته‌ای غیرهنری است و بیشتر علایق ورزشی دارد تا سینمایی و هنری. اما به‌راحتی می‌توان حدس‌زد که او به‌زودی وارد فعالیت سینمایی می‌شود.

اشتیاق عامرخان

اما در مورد عامرخان این وضعیت فرق می‌کند. جنید پسر جوان او از همسر اولش، بسیار مشتاق بازی در فیلم‌های سینمایی است. حتی گفته می‌شود این علاقه به قدری زیاد و بالاست که عامرخان مجبور شده در این رابطه به صورت یک ترمز و نیروی بازدارنده عمل کند! تلاش عامر این است که جنید را با فیلمی قابل قبول و سطح بالا به بالیوود معرفی و با این کار، آینده شغلی او را تضمین کرد.

به گفته عامر: "جنید حتما وارد دنیای سینما می‌شود، اما باید قدم به قدم جلو رفت و با دقت عمل کرد. سینما حرفه بی‌رحمی است و انتخاب‌ها باید دقیق و درست باشد. این روزها به دنبال فیلمنامه‌ای جذاب و مقبول هستم که او را به سینما معرفی کنم. تنها با یک انتخاب درست است که می‌توان آینده حرفه‌ای و هنری او را تضمین کند."

اشتیاق و علاقه عامر برای معرفی جنید به عنوان ستاره جوان بالیوود و گزینه‌ای مناسب برای خود، در حالی است که نگاه‌هایی منفی به این معرفی و حضور وجود دارد. بخش اصلی این نگاه منفی مربوط به ظاهر جنید خان است.

به گفته بسیاری از تحلیلگران و اهل فن در هند، جنید چهره‌ای سینمایی ندارد و نمی‌تواند تماشاگران را جذب خود کند.

ادعای سانی دیول

این دقیقا همان چیزی است که سانی دیول می‌گوید پسر جوانش داراست و می‌تواند او را به عنوان رقیب اصلی بازیگران مطرح جوان امروز بالیوود مطرح کند. کارن دیول، پسر جوان سانی دیول نه تنها قصد دارد جای خالی پدرش را روی پرده سینما پر کند، بلکه ادعاهای زیادی را هم در ارتباط با جوانان موفق معاصر بالیوودی مطرح کرده است. خود سانی دیول کارگردان فیلمی است که پسرش با آن به تماشاگران معرفی می‌شود. اولین تجربه فیلمسازی سانی دیول با نام "پل پل دیل که پاس" جلوی دوربین رفته و بهار سال آینده میلادی اکران عمومی خواهد شد. کارن دیول که نوه درمندرا، ستاره مشهور دهه 70 میلادی هم هست، در مصاحبه‌ای از استمرار هنر بازیگری در خانواده‌اش صحبت کرده است.

شتی دوم در راه

آهان شتی، بازیگر جوان دیگری است که به مدد پدر بازیگرش سونیل شتی راه خود را روی پرده سینما پیدا می‌کند. سونیل شتی که ابتدای دهه 90 میلادی از بازیگران موفق جوان بالیوود بود، دو سال قبل هم عطیه شتی دختر خود را به بالیوود معرفی کرد. عطیه شتی با وجود بازی در تعداد کمی فیلم، از جمله چهره‌های موفق جوان امروز بالیوود به حساب می‌آید. سونیل شتی امیدوار است پسرش آهان هم موفقیت فرزند دیگرش را تکرار کند. 

 

بالیوود شاهرخ خان سینمای هند سلمان خان عامر خان آهان شتی سونیل شتی سانی دیول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین