کد خبر: 32907 A

پاسخ تند تهیه‌کننده فیلم برنده اسکار به منتقدین / اگر "کتاب سبز" را نمی‌فهمید قضاوت نکنید

پاسخ تند تهیه‌کننده فیلم برنده اسکار به منتقدین / اگر "کتاب سبز" را نمی‌فهمید قضاوت نکنید

تهیه‌کننده "کتاب سبز" به تندی از معترضان انتخاب این فیلم به عنوان برنده اسکار انتقاد کرد.

ایران آرت: واکنش‌های منفی به انتخاب "کتاب سبز" به عنوان بهترین فیلم جوایز اسکار ۲۰۱۹ از همان لحظه اعلام نامش در مراسم آغاز شد و طی دو روز بعد از اسکار هم ادامه داشته است. یکی از تهیه کنندگان این فیلم در پاسخ به این انتقادها، ایمیل‌های خشمگینانه‌ای به دو روزنامه نگار ارسال کرده است.

به گزارش آی سینما، اولین واکنش منفی به برنده شده فیلم پیتر فارلی به عنوان فیلم برتر سال از سوی اعضای آکادمی را اسپایک لی کلید زد که وقتی جولیا رابرتز نام آن را روی صحنه خواند، دست‌هایش را به نشانه مخالفت بلند کرد و حتی سعی کرد سالن را ترک کند. او در مهمانی بعد از مراسم اسکار هم اهدای جایزه به "کتاب سبز" را یک تصمیم اشتباه خواند.

مخالفت‌ها در فضای اینترنت و بخصوص توییتر از سوی تماشاگران و فعالان حقوق اقلیت‌ها ادامه یافت. اغلب آنها معتقدند این فیلم که داستانش در دهه ۱۹۶۰ می‌گذرد و سفر یک نوازنده سیاهپوست فرهیخته و یک سفیدپوست نژادپرست بدخلق را نشان می‌دهد، به درستی معضل نژادپرستی را نقد نکرده و تجلیل از این فیلم از سوی آکادمی یک گام به عقب است.

برخی روزنامه نگاران و منتقدان همسو با اکتیویست‌های معترض به فیلم مقالاتی منتشر کردند که با پاسخ خشم آلود چارلز بی وسلر یکی از تهیه کنندگان "کتاب سبز" مواجه شده است.

گاردین گزارش داده که جنی میلر روزنامه نگار شاغل در شبکه ان‌بی‌سی متن ایمیلی از وسلر را منتشر کرده که قضاوت این روزنامه نگار درباره فیلم را زیر سوال برده است. این تهیه کننده در نامه خود تاکید کرده: "اکثریت آمریکایی-آفریقایی‌ها این فیلم را دوست دارند. چطور می‌توانید تعیین کنید این فیلم برای سفیدپوست‌ها ساخته شده، در حالی که در واقع از این موضوع خبر ندارید؟ نمی‌خواهم ادامه دهم و بگویم شما چه مسئولیت سنگینی برای نوشتن حقیقت دارید."

میلر در مقاله خود سازندگان فیلم "کتاب سبز" را متهم کرده بود که تجربه واقعی و زیست شده نژادپرستی و افرادی را که از آن آسیب دیده‌اند و هنوز آسیب می‌بینند، به نمایش نگذاشته است.

آستین کالینز منتقد مجله ونیتی فیر هم گفته که بعد از انتشار یادداشت منفی درباره "کتاب سبز" از تهیه کننده این فیلم پیغام مشابهی دریافت کرده است.

 

اسکار اسکار 2019 کتاب سبز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین