کد خبر: 33513 A

حضور درخشان کیت بلانشت در یک سریال

حضور درخشان کیت بلانشت در یک سریال

کیت بلانشت در یکی از اپیزودهای مجموعه "اینک مستند" حضور سخت و درخشانی داشته است.

ایران آرت: مجموعه‌های تلویزیونی زیادی نیستند که به اندازه "اینک مستند!" / Documentary Now! به جزییات توجه داشته باشند و با مهارت و جاه‌طلبی‌ای فراتر از رسانه خود ساخته شوند.

شاید به خاطر همین واقعیت است که وقتی می‌شنویم الکس بوئونو و ریس تامِس به عنوان سازندگان مجموعه، برای گرفتن نمایی از کیت بلانشت که یک سه‌چرخه کوچک را در حیاطی بزرگ می‌راند، بخش اعظمی از یک روز را صرف کرده‌اند، تعجبی نمی‌کنیم.

به گزارش هنر و تجربه، بوئونو در این باره به "ایندی‌وایر" گفته است: "لحظه‌ای در این قسمت وجود دارد که بلانشت با سه‌چرخه دور میدانی می‌چرخد و مدت زمانش در نسخه نهایی فقط پنج ثانیه است. اما برای ما هزینه تدارکی پنج‌ساعته را در برداشت؛ آن هم در یک برنامه فیلم‌برداری چهارروزه که به‌شدت هزینه‌های ما را بالاتر هم بُرد. اما در نهایت ارزشش را داشت…"

مجموعه ماکومِنتری "اینک مستند!" که تا امروز هفده قسمت از آن در قالب سه فصل، ساخته و پخش شده است، معمولاً سراغ تحسین‌شده‌ترین و مهم‌ترین مستندهای تاریخ سینما می‌رود و با سوژه‌هایی ساختگی با آن‌ها شوخی می‌کند! تامس هم می‌گوید: "گاهی وقت‌ها اعضای گروه به کارهای ما شک می‌کنند و می‌گویند واقعاً چنین صحنه‌ای لازم است و به کارمان می‌آید؟! و البته که ما همیشه سعی می‌کنیم گامی رو به جلو برداریم."

اما اپیزود جاه‌طلبانه کیت بلانشت (به عنوان مشهورترین بازیگری که تا امروز با این مجموعه همکاری کرده است) بر اساس فیلم متیو اِیکِرز با عنوان "مارینا آبراموویچ: هنرمند حاضر است" (۲۰۱۲) شکل گرفته است. بلانشت با همان میزان تعهد و آمادگی که سراغ همه پروژه‌های خود می‌رود در این‌جا هم حاضر شد تا نسخه‌ای اغراق‌آمیز از هنرمند پرفورمنس بدنام یعنی آبراموویچ را خلق کند.

تامس درباره همکاری با بلانشت می‌گوید: "شیوه ایفای این نقش واقعاً غیرقابل پیش‌بینی بود. ما می‌دانستیم که او بازیگر خوب و توانمندی است اما به قول معروف "شنیدن کی بود مانند دیدن"! او با تحقیقات و آمادگی کامل سر صحنه حاضر شد. او دندان‌هایی تدارک دیده بود تا وضعیت فکش را تغییر بدهد. او چیزی در حدود پانزده کلاه‌گیس داشت که با همکاران همیشگی و دیرینه‌اش در آرایش مو و چهره‌پردازی روی‌شان کار کرده بود. تعهد او به جزییات کاملاً با روش فکر و عمل جزییات‌محور ما همخوانی داشت." به هر حال ضبط همه صحنه‌های کیت بلانشت در چنین بازه زمانی کوتاهی مستلزم این بود که همه امکانات و نیازمندی‌ها در نظر گرفته شوند و همه چیز با نهایت دقت، سر جا و در دسترس قرار بگیرد.

 

کیت بلانشت اینک مستند الکس بوئنو ریس تامس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین