کد خبر: 33816 A

پول‌سازترین بازیگران مرد 97 / جواد عزتی پیروز رقابت با عطاران شد

پول‌سازترین بازیگران مرد 97 / جواد عزتی پیروز رقابت با عطاران شد

جواد عزتی با 65 میلیارد و 520 میلیون تومان به‌عنوان پول‌سازترین بازیگر مرد سال 97 شناخته شد.

ایران آرت: عنوان پول‌سازترین بازیگر سینما به بازیگر تاثیرگذاری داده می‌شود که هر سال مجموع فروش فیلم‌هایش بیش از هر بازیگر دیگری است. در سال‌های اخیر بازیگرانی همچون رضا عطاران و حمید فرخ‌نژاد از پول‌سازترین بازیگران مرد بوده‌اند و امسال هم نام این دو بازیگر در جدول بازیگران پول‌ساز دیده می‌شود اما نفر اول کسی نیست جز جواد عزتی.

به گزارش ایران آرت، جواد عزتی در ادامه مسیر رو به رشدش در گیشه امسال، سرانجام عنوان پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران را به دست آورد. بازیگری که فقط در فیلم‌های کمدی حضور نداشته و نقش‌ها و ژانرهای مختلف را امتحان کرده اما حضور و تأثیرش روی جذب مخاطب و افزایش فروش فیلم‌ها محسوس است.

در سال 97 چهار فیلم هزارپا، لاتاری، تنگه ابوقریب و خرگیوش با بازی جواد عزتی به اکران درآمد که مجموع فروش این فیلم‌ها 65 میلیارد و 520 میلیون تومان بود. فیلم هزارپا با بازی این بازیگر و رضا عطاران به تنهایی 38 میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش کرد.

در رده دوم پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران در سال 97 رضا عطاران قرار دارد که سه فیلم هزارپا، مصادره و خانم یایا با بازی او در مجموع 57 میلیارد و 450 میلیون تومان فروش کرده است.

هادی حجازی‌فر هم نفر سوم این فهرست است. دو فیلم نوروزی به وقت شام و لاتاری این بازیگر را به رتبه‌های بالا آورده است. کاتیوشا، دارکوب و آستیگمات هم دیگر فیلم‌هایی است که از حجازی‌فر در سال 97 اکران شد و مجموع فروش آنها به 34 میلیارد و 630 میلیون تومان می‌رسد.

چهارمین نفر این فهرست حمید فرخ‌نژاد است که در سالهای اخیر پای‌ ثابت جدول پول‌سازترین بازیگران مرد سال بوده است. فیلم‌های تگزاس، خانم یایا، لاتاری و میلیونر میامی با بازی فرخ‌نژاد در سال 97 مجموعاً 33 میلیارد و 996 میلیون تومان فروش کرد.

پژمان جمشیدی با فروش 24 میلیارد و 805 میلیون تومانی فیلم‌های تگزاس، لونه زنبور، من دیوانه نیستم و سوءتفاهم در رده پنجم، سام درخشانی با فروش 22 میلیارد و 824 میلیون تومانی فیلم‌های تگزاس، تخته گاز، دشمن زن و پاستاریونی در رده ششم، فرهاد اصلانی با فروش 19 میلیارد و 35 میلیون تومانی فیلم‌های جن زیبا، مغزهای کوچک‌ زنگ‌زده و کلمبوس در رده هفتم، امیر جدیدی با فروش 18 میلیارد و 648 میلیون تومانی فیلم‌های قانون مورفی، تنگه ابوقریب، هت‌تریک و عرق سرد در رده هشتم و ساعد سهیلی با فروش 16 میلیارد و 456 میلیون تومانی فیلم‌های لاتاری، اتاق تاریک و ماهورا در رده نهم این جدول هستند.

نکته مهم جدول بازیگران پول‌ساز هم نوید محمدزاده است که در رده دهم قرار دارد. بازیگری که همچنان در کارنامه‌اش فیلم کمدی دیده نمی‌شود، گزیده‌کار است و در کارنامه امسالش تنها دو فیلم دیده می‌شود و یکی از پایه‌های فروش فیلم‌هایی است که در آنها بازی کرده. دو فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده و عصبانی نیستم با بازی محمدزاده در مجموع 16 میلیارد و 110 میلیون تومان فروش کرده است.

 

رضا عطاران سام درخشانی حمید فرخ نژاد امیر جدیدی جواد عزتی نوید محمدزاده هادی حجازی فر ساعد سهیلی هزارپا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین