کد خبر: 33988 A

متری شیش و نیم پنج و نیم میلیاردی شد/ دلیل جالب و مردمی فیلم سعید روستایی برای دوم شدن!

متری شیش و نیم پنج و نیم میلیاردی شد/ دلیل جالب و مردمی فیلم سعید روستایی برای دوم شدن!

فیلم محبوب مردم در جشنواره فیلم فجر سی و هفتم فجر پنج و نیم میلیاردی شد و تنها به یک دلیل جالب توجه در رتبه دوم فروش است.

ایران آرت : پیش بینی ها درست از آب در آمد و اکران نوروزی توانست رونق را به بازار کساد گیشه های سینما بازگرداند. 

نکته حائز اهمیت فروش چشمگیر پنج و نیم میلیاردی متری شیش و نیم سعید روستایی جوان است که با توجه به طولانی بودن زمان فیلمش حدود 130 دقیقه امکان سانس فوق العاده و گرفتن سالن های دیگر برایش بسیار دشوار است. 

به نظر می رسد پدید آوردندگان فیلم متری شیش و نیم از محمد صادق رنجکشان و سید جمال ساداتیان سرمایه گذاران این اثر تا کارگردان همه هم و غم شان رویکرد فرهنگی ست و حاضر نشدند برای گیشه پرپول تر از فیلم خود بکاهند و کم فروشی کنند. 

نکته جالب توجه دیگر که پیشتر ایران آرت بدان تاکید هم کرده بود جولان یک فیلم اجتماعی تلخ و گزنده در میان انبوه کمدی های بزن بکوب است که می تواند مایه مباهات سینمای ایران باشد. 

سینمایی که مردم به خاطر اوضاع اسفبار اقتصادی و تنگناهای مالی روزافزون شاید فقط توان یک بار به سینما رفتن در ایام نوروز را داشته باشند و از این رو شرایط خاصی برای متری شیش و نیم است و مردم تشنه خندیدن این فیلم منتقدانه جدی را ترجیح می دهند جالب توجه است. 

فهرست فروش فیلم های اکران نوروزی 1398

"رحمان 1400" ساخته منوچهر هادی و به تهیه کنندگی علی سرتیپی تاکنون موفق به فروش هفت میلیارد و 300 میلیون تومانی شده است. محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری، غلامرضا نیکخواه و ساره بیات با حضور مهران مدیری بازیگران این فیلم هستند.

"متری شیش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی نیز موفق به فروش 5 میلیارد و 400 میلیون تومانی شده و در رتبه دوم جدول هفتگی قرار گرفته است. پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، مازیار سیدی، هومن کیایی و... در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمی که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ مردمی شد.

"چهار انگشت" به کارگردانی حامد محمدی در مدت یک هفته دو میلیارد و 17 میلیون تومان را پشت سر گذاشت. جواد عزتی و امیر جعفری بازیگران اصلی فیلم "چهار انگشت" هستند. این فیلم درباره قصه دو دوست است که برای اتمام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می‌کنند و در این سفر درگیر مشکلاتی می‌شوند. در واقع این فیلم اولین محصول مشترک ایران و کامبوج است.

"زندانی‌ها" به کارگردانی مسعود ده نمکی یک میلیارد و 33 میلیون تومان فروخته است. این فیلم داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان‌نامه‌اش روی تعدادی زندانی‌ تحقیق کند. هدایت هاشمی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی‌زاده و امیر نوری از جمله بازیگران فیلم سینمایی "زندانی‌ها" هستند.

"آهوی پیشونی سفید 3" ساخته سیدجواد هاشمی به عنوان تنها نماینده سینمای کودک و نوجوان در گیشه نوروزی سینماها تاکنون 600 میلیون تومان فروش داشته است. پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، ساغر عزیزی، امیررضا احمدی و حسام نواب صفوی بازیگران "پیشونی سفید ۳" هستند.

"ژن خوک" سعید سهیلی طی این مدت 460 میلیون تومان فروخته است. هادی حجازی‌فر، سینا مهراد و نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، صبا سهیلی، قربان نجفی، علیرضا مهران، شهین تسلیمی، مهدی دانایی مقدم، احمد مینایی، افشین اخلاقی، فرشید نزاکتی، وحید کرمانی، مهسا آبیز با حضورِ الناز حبیبی و هنرمندیِ جمشید هاشم‌پور بازیگران این فیلم سینمایی پرحاشیه هستند.

"غلامرضا تختی" تازه‌ترین اثر بهرام توکلی موفق به فروش 400 میلیون تومانی شده است، فیلمی که به زندگی جهان پهلوان تختی از کودکی، بزرگسالی، مسابقات ورزشی و جهانی او تا زمان مرگ می‌پردازد.

محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، حمیدرضا آذرنگ، فرهاد آئیش، سیاوش طهمورث، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، ستاره پسیانی، پریوش نظریه، آتیلا پسیانی، معصومه قاسمی پور، امیررضا فرامرزی و بانیپال شومون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

فیلم متری شیش و نیم محمد صادق رنجکشان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین