کد خبر: 34039 A

رکوردشکنی "کتاب سبز" در سینماهای چین / تایتانیک غرق شد!

رکوردشکنی "کتاب سبز" در سینماهای چین / تایتانیک غرق شد!

فیلم سینمایی کتاب سبز توانست با فروش سیصد میلیون دلاری در گیشه، جهانی شود و چند رکورد را به نام خود ثبت کند.

ایران آرت: فیلم سینمایی کتاب سبز که پیش از مراسم اسکار فروش تقریبا مناسبی را پشت سر گذاشته بود، بعد از دریافت جایزه بهترین فیلم سینمایی، بهترین بازیگر نقش مکمل برای ماهرشالاعلی و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی از این آکادمی در گیشه‌های فروش جانی دوباره گرفت و توانست از مرز سیصد میلیون دلار عبور کند تا این موفقیت را مدیون آکادمی اسکار باشد و به پر فروش‌ترین فیلم برنده اسکار از سال ۲۰۱۰ بعد از فیلم "سخنرانی پادشاه" تبدیل بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این فیلم در گیشه‌های داخلی حدود ۸۴ میلیون دلار و در گیشه‌های جهانی با ۲۲۰ میلیون دلار توانست در مجموع حدود ۳۰۴ میلیون دلار فروش کند، بیشترین فروش جهانی این فیلم در کشور چین با ۷۰ میلیون دلار رقم خورد تا به عنوان پرفروش‌ترین فیلم برنده اسکار در این منطقه تبدیل شود و فیلم "تایتانیک" را پشت سر بگذارد.

این فیلم که محصول مشترک دریم ورکز و پارتیسیپنت مدیا است در کشور فرانسه ۱۴ میلیون، در کشور آلمان ۱۳.۵ میلیون، در ژاپن ۱۴.۶ میلیون و در انگلیس نیز ۱۲.۹ میلیون دلار فروش را تجربه کرد.

کتاب سبز در ۷ مارس (۱۶ اسفند) نیز توانسته بود ۲۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد تا فیلم "شکل آب" ساخته گیرمو دل تورو برنده اسکار سال ۲۰۱۸ را که ۱۹۵ میلیون دلار فروش کرده بود پشت سر بگذارد.

شایان ذکر است فیلم "مهتاب" برنده اسکار بهترین فیلم در سال ۲۰۱۷ با تنها ۶۵ میلیون فروش جهانی به عنوان یکی از کم استقبال‌ترین فیلم‌های برنده اسکار در گیشه محسوب می‌شود.

 

تایتانیک ماهرشالا علی شکل آب کتاب سبز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین