کد خبر: 34047 A

سیامک انصاری چگونه مداح شد

سیامک انصاری چگونه مداح شد

سیامک انصاری می‌گوید تا کنون کمتر بازیگری در سینمای ایران نقش یک حاجی مداح را ایفا کرده و این تجربه چالشی برای او خوشایند بوده است.

ایران آرت: "زهرمار" به کارگردانی جواد رضویان، یک مداح و حاج آقای مذهبی را در کنار یک بدکاره مواد فروش می‌گذارد و داستان این دو نفر را به نوعی به هم گره می‌زند. تماشاگر هم قرار است با این موقعیت هم بخندد و هم درس اخلاق یاد بگیرد.

به گزارش ایران‌آرت، سیامک انصاری در این فیلم در نقش مداح ظاهر شده و تجربه متفاوتی را در کارنامه کاری‌اش رقم زده است. او در گفت‌وگو با مجله سینمایی بیست‌وچهار درباره نقش متفاوت خود در فیلم زهرمار" و عدم حضور در سریال "هیولا" مهران مدیری صحبت کرده است که این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

تجربه بازی در "زهرمار" کار تازه‌ای در کارنامه شماست. حضور در این فیلم را صرفاً به دلیل رفاقت با جواد رضویان پذیرفتید یا شاخص دیگری مدنظرتان بود؟

مطمئن باشید که رفاقتی در فیلم جواد رضویان بازی نکردم. فیلمنامه این اثر کاری شاخص است و من در آن نقش یک حاجی مداح را ایفا می‌کنم که آن را کمتر بازیگری در سینمای ما تجربه کرده است. خودم خیلی از این نقش چالشی راضی بودم و احساس کردم که این تجربه برایم خوشایند است. البته مطمئناً که ضعف و نقاط قوتی هم در این کار وجود دارد که باید کارشناس‌ها و منتقدهای سینما درباره آن صحبت کنند. بازی در فیلم "زهرمار" بسیار سخت بود. من در نگاه و حرکات کاراکتر تأمل زیادی کردم و در این راه به‌شدت با جواد رضویان مذاکره کردیم.

نقش‌آفرینی در کاراکترهایی که به نوعی در جوار خط قرمز قرار دارند، برای سیامک انصاری گویا جذاب‌تر از ایفای نقش در بستر موقعیت‌های مرفه‌نشین و اجتماعی است. شما چطور برای این نقش حساسیت‌برانگیز اعلام آمادگی کردید؟

قطعاً این نقش‌ها برای من جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر است. ولی مطمئن باشید که نقش باید برایم تازگی و جذابیت داشته باشد وگرنه زیر بار حضور در آن نمی‌روم. بازیگری باید در هر کاراکتر، جذابیت‌های خودش را داشته باشد. به همین دلیل است که کمتر بازی می‌کنم و ترجیح می‌دهم در فیلمی حضور داشته باشم که حداقل خودم و گروه کارگردانی را راضی کند. هرچند در این ارزشگذاری مخاطب و توجه آن به فیلم برایم از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک نقش باید ویژگی‌هایی برایم داشته باشد که از جانب من مورد توجه قرار بگیرد و احساس کنم می‌توانم در آن حضور داشته باشم.

البته نقدهای تندی هم به "زهرمار" شده است. از طرفی این فیلم با "رسوایی" مسعود ده‌نمکی مقایسه می‌شود و برخی این فیلم را با فیلمفارسی مقایسه می‌کنند. چه‌قدر این نظرها را خوانده‌اید و با آن مواجه شده‌اید؟

ساختار این انتقادها بر مبنای کلی‌گویی است و نمی‌توان چندان به آن استناد کرد. سینمای ما را باید تحلیلی‌تر و موشکافانه‌تر نگاه و تجزیه و تحلیل کرد. این فیلم ساختار و فرم خوبی دارد اما من نباید درباره این موضوع صحبت کنم. منتقدها باید درباره "زهرمار" خیلی منطقی‌تر و با جزئیات بیشتری صحبت کنند تا مخاطب‌ها دقیقاً بدانند با چه فیلمی مواجه خواهند شد. هر فیلمی مشخصات خودش را دارد که باید با دقت مورد بررسی و کنجکاوی قرار بگیرد تا ویژگی‌های آن مشخص شود. نباید با کلی‌گویی فیلمی را کنار بگذاریم و آن را رد کنیم.

عدم حضورتان درباره سریال شبکه نمایش خانگی "هیولا" به کارگردانی مهران مدیری کمی عجیب است. چطور سیامک انصاری در این پروژه حضور ندارد؟

اتفاق خاصی رخ نداده است. مهران مدیری دوست و همکار عزیز من است و علت اینکه در "هیولا" در کنار هم نیستیم به مشغله‌های کاری خودمان برمی‌گردد که سرمان شلوغ بود و به همین دلیل حضور و همکاری در سریال جدید مهران مدیری شکل نگرفت.

جواد رضویان سیامک انصاری زهرمار مداح
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین