کد خبر: 34097 A

خبر هیجان‌انگیز فورد کاپولا برای طرفداران سینما

خبر هیجان‌انگیز فورد کاپولا برای طرفداران سینما

فرانسیس فورد کاپولا فیلمنامه‌ پروژه جدید را به نگارش درآورده و با چند بازیگر هم مذاکره کرده است.

ایران آرت: "فرانسیس فورد کاپولا" در شب تولد هشتاد سالگی‌اش اعلام کرد که آماده‌ی تولید یکی از پروژه‌های رؤیایی خود می‌شود. او از سال‌ها قبل برای خلق اثری جاه‌طلبانه در مقیاس "اینک آخرالزمان" (Apocalypse Now) به نام "مگالوپلیس" (Megalopolis) برنامه‌‌ریزی کرده و شب گذشته آن را فاش کرد. به گزارش سی نما، کاپولا فیلمنامه‌ی پروژه را به نگارش درآورده و با چند بازیگر هم مذاکره کرده و گفته می‌شود "جود لا" یکی از بازیگران فهرست او برای این فیلم بوده است. داستان فیلم در نیویورک روی می‌دهد و مباردتی معمارگونه توصیف شده برای تبدیل آن به یک آرمان‌شهر.

کاپولا در مورد این پروژه می‌گوید: "امسال در نظر دارم جاه‌طلبی دیرینه‌ام را آغاز کنم و اثری عظیم با استفاده از آنچه که در دوران طولانی فیلمسازی و از سن ۱۶ سالگی آموختم خلق کنم. این فیلم یک اثر حماسی در مقیاسی بزرگ خواهد بود که عنوانش را "مگالوپلیس" گذاشته‌ام. یک فیلم معمولی نیست؛ پروداکشنی عظیم و بازیگران زیادی طلب می‌کند. شامل تمام چیزهایی می‌شود که در دوران حرفه‌ای سعی کردم به صورت فیلم در سبک‌های مختلف نشان دهم و به نظرم بیان سینمایی و هدف مرا به اوج می‌رساند. امیدوارم که بتوانم فیلمبرداری آن امسال آغاز شود."

این فیلمساز "کات نهایی" فیلم "اینک آخرالزمان" (Apocalypse Now: Final Cut) را هم به زودی در جشنواره‌ی فیلم ترایبکا به نمایش درمی‌آورد. او در این خصوص می‌گوید: "…اگرچه کات نهایی را پس از موفقیت "پدرخوانده" آماده کرده بودم، همیشه سعی کردم در برابر ایده‌هایی که شرکای مالی، استودیوها و پخش‌کنندگان ارائه می‌کردند منطقی موضع بگیرم. با این حال، آنان اجماعاً در مورد مدت "بیش از حد طولانی" فیلم نظر دادند که اغلب به کوتاه شدن فیلم منجر شد، در حالی که معمولاً طولانی‌تر شدن فیلم هم می‌تواند راهگشا باشد. در ضمن تغییرات موجب به وجود آمدن تغییرات دیگر می‌شود و شما از مسیر خود منحرف می‌شوید.

کاپولا در ادامه می‌گوید: "با توجه به این که "اینک آخرالزمان" نه تنها اثری طولانی بلکه از لحاظ سبک و جوهره در آن زمان نامتعارف بود و عجیب در نظر گرفته می‌‌شد. شاید ۱۵ سال بعد در اتاق یک هتل بخش‌هایی از فیلم را دیدم و مثل همیشه از آغاز آن لذت بردم اما کارم به جایی رسید که تمام فیلم را دیدم. آنجا بود که فهمیدم فیلم آنچنان که تصور می‌کردم عجیب و غریب نیست و "معاصرتر" شده است. هنر آوان گارد عصر حاضر به هنر جریان اصلی آینده بدل می‌شود… بعدها وقتی که از من سؤال می‌شد کدام نسخه از فیلم را شخضاً ترجیح می‌دهم، اغلب احساس می‌کردم که کات اریجینال ۱۹۷۹ بیش از حد کوتاه شده و کات ریدو (Redux) بیش از حد طولانی است، اما اکنون احساس می‌کنم که بهترین نسخه است. این کات این ماه در جشنواره‌ی فیلم ترایبکا اکران می‌شود و "اینک آخرالزمان: کات نهایی" نام دارد."

جود لاو فرانسیس فورد کاپولا جود لا فورد کاپولا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین