کد خبر: 34451 A

شباهت مرجانه گلچین با چارلی چاپلین

شباهت مرجانه گلچین با چارلی چاپلین

مرجانه گلچین در پاسخ به انتقادات درباره تکراری بودن نقش‌هایش گفت: کمدین بزرگی همچون چاپلین نیز با یک حرکت و با یک فیزیک در همه کارهای خود ایفای نقش کرده است.

ایران آرت: کمتر کسی را می‌توان یافت که بازی مرجانه گلچین در نقش‌های کمدی سریال‌های تلویزیونی را در یک دهه اخیر به خاطر نداشته باشد. این بازیگر در آخرین تجربه کاری خود در مجموعه زوج یا فرد شبکه سوم سیما به ایفای نقش پرداخته است. گلچین در این مجموعه ایفاگر نقش آفاق ظاهر شده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره باورپذیر بودن نقش‌های خود در تلویزیون و انتقاد‌هایی که درباره تکرار نقش‌ها به او می‌شود، به ایلنا گفت: زمانی که در تیتراژ یک مجموعه نام مهران غفوریان،‌ یوسف تیموری و مرجانه گلچین به عنوان بازیگران نوشته می‌شود و به عنوان مثال شما به عنوان تماشاگر با شخصیت‌هایی همچون فرهاد و فرشید و آفاق در مجموعه زوج یا فرد که به تازگی پخش شد، همراه شدید و آنها دست شما را از قاب تلویزیون گرفتند و به داخل خانه‌های خود بردند؛ به نوعی با آنها زندگی کردید و دیگر نمی‌توان گفت که آن آدم را دیدم و تکراری بود. چراکه شما آن شخصیت را به عنوان آفاق باور کردید، پس آن بازیگر کار خودش را انجام داده است. فرشید را به عنوان برادر این آدم قبول کردید، پس او هم کار خود را انجام داده است.

وی افزود: کمدین بزرگی همچون چاپلین نیز با یک حرکت و با یک فیزیک در همه کارهای خود ایفای نقش کرده ولی اثرهای جدیدی را از خودش به جا گذاشته است. مگر می‌توان کمدین‌های بزرگ دنیا همچون چاپلین را هم تکراری دانست. در واقع موقعیت‌های داستان‌هاست که موقعیت‌های تازه‌ای را برای بازیگر به وجود می‌آورد. بر همین اساس باید بگویم که به عقیده من، این حرف که بازیگری خودش را تکرار کرده، معنی ندارد.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که در ایفای نقش‌های مختلف تا چه اندازه برای رسیدن به شخصیت مورد نظر، مرجانه گلچین را فراموش می‌کند، اظهار داشت: خیلی زیاد. آنهایی که من را می‌شناسند، کاملا به تفاوت پشت صحنه من با آنچه در جلوی دوربین می‌بینند، واقف هستند. اتفاقا من آدم خجالتی هستم. یعنی اگر در یک جمعی قرار بگیرم، معمولا در گوشه هستم و خیلی اهل خودنمایی نیستم. خودم نمی‌دانم که چه اتفاقی در جلوی دوربین برای من می‌افتد که به کل آدم دیگری می‌شوم.

وی ادامه داد: اصولا آنها که خیلی خوب من را می‌شناسند، متوجه تفاوت پشت و جلوی دوربین من شده و بارها در این باره به من گفته‌اند که تو اصلا آن آدم حاضر جوابی که در جلوی دوربین جواب‌ هرکسی را در آستین خود دارد، نیستی. البته شاید تجربه هم در این موضوع تاثیرگذار بوده باشد. به طور کل باید بگویم که برای بازی یک شخصیت، فراموش می‌کنم که چه کسی هستم و شخصیت درون فیلم می‌شوم. حتی در مدت فیلمبرداری، شخصیت مورد نظر در خانه خودم هم با من بوده و برای رسیدن به نقش خیلی انرژی می‌گذارم.

وی در ادامه بیان کرد: برخی شیطنت‌هایی را در مورد تکرار نقش‌ها مطرح می‌کنند که واقعا درست نیست. در این صورت با توجه به اینکه در اکثر نقش‌های آقای شکیبایی هم رگه‌هایی از هامون وجود دارد، از شما می‌پرسم آیا باید بگوییم که آقای شکیبایی هم تکرار است؟ به این صورت نیست. چراکه ما در موقعیت‌های مختلف وجهه‌های متفاوتی از ایشان می‌بینیم. در نهایت باید بگویم آدم که نمی‌تواند از وجود خودش جدا شود. بالاخره من با خصوصیتم مرجانه گلچین می‌شوم. اگر من را با این خصوصیت می‌پذیرید و بعد از ۱۰ سالی که دارم کار می‌کنم هنوز در نظرسنجی‌ها بالاترین آرا را می‌گیرم، یعنی مردم باورم می‌کنند. پس چرا باید در نظر مردم دست ببریم و با تیتر کردن یه سری از جملات اتفاقات دیگری را رقم بزنیم.

گلچین در پایان گفت: البته به اندازه‌ایی که در مجموعه زوج و فرد درباره مهران غفوریان کامنت دیده‌ام، درباره خودم ندیده‌ام. من در این مجموعه یک بازی نیمه هوشیار  را تجربه کرده‌ام که در بخش‌هایی که قرص می‌خورم دیده می‌شود و در کارهای دیگر من نبوده است.به نوعی در این مجموعه بخش دیگری از بازی خود را نشان دادم. بازی بین تراژیک و کمدی. آنجایی که از پسرش در زندان حرف می‌زند و می‌گوید که نمی‌دانم باید بخندم یا گریه کنم. بالاخره به این بخش‌ها نیز باید کمی توجه شود.

 

چارلی چاپلین مرجانه گلچین خسرو شکیبایی یوسف تیموری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین