کد خبر: 34598 A

آقای بازیگر: ۱۱ سال تحریم بودم/ زندان سینمایی برایم ساختند

آقای بازیگر: ۱۱ سال تحریم بودم/ زندان سینمایی برایم ساختند

کیانو ریوز می‌گوید تصمیمش در مورد نپذیرفتن پیشنهاد بازی در "سرعت ۲: مهار سرعت" به این منجر شد که استودیو فاکس قرن بستم یک "زندان سینمایی" برایش بسازد.

ایران آرت: "کیانو ریوز" پیش از سال ۱۹۹۴ هم به لطف بازی در فیلم‌های محبوب "بیل و تد" و "نقطه‌ی شکست"به کارگردانی "کاترین بیگلو" چهره‌ای شناخته شده بود اما این اکشن تریلر "سرعت" (Speed) ساخته‌ی "یان ده بونت" بود که او را به یک فوق ستاره‌ی جهانی تبدیل کرد. آن فیلم که با بودجه‌ی ۳۰ میلیون دلاری به تولید رسیده بود در بازارهای جهانی نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار فروخت و اسکار بهترین تدوین صدا و بهترین صداگذاری را دریافت کرد. موفقیت فیلم موجب شد فاکس قرن بیستم به دنبال تولید یک دنباله باشد.

به گزارش 30نما، ریوز به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی GQ می‌گوید تصمیمش در مورد نپذیرفتن پیشنهاد بازی در "سرعت ۲: مهار سرعت" به این نتیجه منجر شد که استودیو یک "زندان سینمایی" برایش بسازد. در آن زمان، ریوز با رد کردن پیشنهاد بازی در دنباله‌ی فیلم "سرعت" و انتخاب بازی در تئاتر محلی "هملت" بسیاری از فیلمسازان را شگفت‌زده کرد. این انتخاب باعث شد بازیگری که پس از "سرعت" و "نقطه‌ی شکست" در حال تبدیل شدن به ستاره‌ی فیلم‌های اکشن استودیو بود از فاکس طرد شود.

ریوز می‌گوید ۱۱ سال در زندان فاکس به سر برده است: "از آن زمان به بعد و تا سال ۲۰۰۸ و فیلم "روزی که زمین از حرکت بازایستاد" با فاکس همکاری نکردم."

حتی سه‌گانه‌ی پرفروش "ماتریکس" هم او را به فاکس بازنگرداند. وقتی که ریوز سرانجام با فیلم "روزی که زمین از حرکت بازایستاد" به کارگردانی "اسکات دریکسون" دوباره با استودیو همکاری کرد، دیگر آن ستاره‌ی سابق نبود. آن فیلم در سراسر دنیا ۲۳۳ میلیون دلار فروخت و رضایت فاکس را جلب نکرد. فیلم بزرگ بعدی ریوز "۴۷ رونین" نیز در سال ۲۰۱۳ یک شکست تمام عیار دیگر بود. از آن زمان تا به امروز ریوز به بازی در آثار مستقل و البته چندگانه‌ی "جان ویک" لاینزگیت پرداخته است.

ریوز در مصاحبه با GQ‌ در مورد علت حضور مجدد در نقش "جان ویک" می‌گوید: "این شخصیت مشکل تراژیک اما جذابی دارد… همزادش. جانی که ازدواج کرده بود، و دیگری جان ویک آدمکش. جان می‌خواهد آزاد باشد اما تنها راهی که پیش روی خود می‌بیند از طریق جان ویک بودن است. از طرفی جان ویک دائماً در حال آدمکشی و قانون‌شکنی است. ما فردی را می‌بینیم که برای زندگی و روح خود پیکار می‌کند." ریوز هم مانند "چاد استالسکی" می‌گوید تا وقتی که مخاطبین بخواهند به تولید این فیلم‌ ادامه می‌دهد.

قسمت سوم "جان ویک" از تاریخ ۱۷ در سراسر آمریکا اکران می‌شود

هالیوود جان ویک جان ویک 3 کیانو ریوز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین