کد خبر: 34688 A

نوید محمدزاده بازیگر محبوب منتقد سخت‌گیر آمریکایی

نوید محمدزاده بازیگر محبوب منتقد سخت‌گیر آمریکایی

منتقد هالیوود ریپورتر که به سختی از بازیگران سینما تمجید می‌کند اعلام کرد نوید محمدزاده بازیگر ایرانی مورد علاقه اوست.

ایران آرت: دبورا یانگ منتقد فیلم آمریکایی یکی از مهمانان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است. او که آشنایی دیرینه با سینمای ایران دارد، در گفت‌وگویی با ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نظرش را در مورد سینمای ایران بیان کرده‌ است.

این منتقد در ابتدای گفت‌وگو در مورد فیلم‌های ایرانی که در سال گذشته دیده‌است، توضیح می‎دهد:"فکر می‌کنم سال بسیار خوبی بود. فیلم‌سازان جوان جدیدی آمده‌اند که پیش‌تر نمی‌شناختم و به‌تازگی ظهور کرده‌اند. سینمای شما در وضعیت تحول قرار دارد. فکر می‌کنم فیلم‌سازان بزرگی مانند عباس کیارستمی راه را برای جوانان تازه، فیلمسازان جوان و موضوعات نو باز کردند. فیلم‌سازان در فیلم‌هایشان حرف‌های تکراری نمی‌زنند. کارگردانان جوان جدیدی آمده‌اند و فیلم‌هایی می‌سازند که نامتعارف و عجیب هستند و آثارشان کمی پیچیده است. اما به گمانم احساسات و بیان مدرن‌تر و به‌روزتری دارند."

او در ادامه به فیلم"رضا" اشاره می‌کند:"سال گذشته فیلمی به نام "رضا" ساخته علیرضا معتمدی را دیدم. شخصیت اصلی فیلم یکسری آگاهی نسبت به زنان زندگی‌اش دارد. داستان غیرمنتظره و بازی‌ها بسیار خوب است. فکر می‌کنم مزیت بزرگی برای سینمای ایران است که نسل جدیدی از بازیگران ظهور کرده‌اند، جوانانی که چهره سینمای کشور شما را بسیار باورپذیر نشان می‌دهند."

این منتقد هم‌چنین سینمای ایران را در نبود عباس کیارستمی چنین توصیف می‎کند:"سینمای ایران در حالت فعلی جذاب است. شکاف مشخصی میان زمان حال و چند سال گذشته وجود ندارد. در مجموع صنعت سینمای ایران ریشه‌های قوی دارد. نسل‌های گذشته مانند نسل عباس کیارستمی ریشه‌های بسیار قوی‌ای در سینمای ایران را دوانده‌اند و جوانان از این ریشه‌ها شکوفه داده‌اند. آن‌ها گل‌های رز خودشان هستند و ایده‌های خودشان را دارند. در آن‌ها اعتمادی می‌بینم که در صنعت سینمای کشورهای دیگر ندیدم."

او از نوید محمدزاده به عنوان بازیگر محبوب خود نام می‎برد. یانگ می‌گوید: فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" را هم دیدم چون تمام فیلم‌هایی که نوید محمدزاده دارد می بینم و دنبال می کنم. همیشه حضورش در فیلم‌ها انرژی عجیب و غریبی دارد و من را به یاد سینمای گانگستری هندی می اندازد.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو سوالی درباره جنبش #Metoo "من هم همین‌طور" و مسائلی که برای بازیگران و کارگردانانی مانند وودی آلن یا کوین اسپیسی پیش آمده سوال می‎شود.یانگ عنوان می‎کند:"سؤال بزرگی است که قرار است چه بر سر وودی آلن بیایید. ما می‌دانیم هاروی واینستین از سینما حذف شده است، اما بازیگر خوب و مشهور دیگری مانند کوین اسپیسی شاید دیگر نتواند فیلم بازی کند. این جنبش موضوع جدی است و آمریکایی‌ها کمی افراطی رفتار کرده‌اند، اما آن‌ها برای پیشرفتی جدید، ایجاد محیطی که زنان با امنیت کار کنند، بسیار جدی هستند….نگرانی بزرگ من نیز وودی آلن است، چون او در مقام کارگردان بسیار محبوب است. موقعیت دیگر برای مایکل جکسون است. مستند "ترک کردن نورلند" نگاه من به او را تغییر داد. او هنرمند شگفت‌انگیز و مستعدی بود، همین‌طور وودی آلن، اما این یک رفتار انسانی دردآور است. فکر می‌کنم وحشتناک است و در نهایت از جنبه دیگر مثبت نیز است. امیدوارم محیط‌های کاری بهتر شود."

دبورا یانگ در پایان این گفت‌وگو درباره نسبت هالیوود با ترامپ هم می‎گوید:"می‌توانم بگویم ۹۰ درصد در هالیوود ضد ترامپ است. علتش را نمی‌دانم. منظورم این است سینما مشخصاً یک فرم هنری است و تمام فرم‌های هنری مردم را با نقطه نظرهای مختلف دور هم جمع می‌کند، کسانی که نگاه مستقل دارند و دنبال پول نیستند. بنابراین هیچ ارتباطی این دسته افراد و ترامپ وجود ندارد."

 

عباس کیارستمی نوید محمدزاده منتقد هالیوود ریپورتر دبورا یانگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین