کد خبر: 34887 A

تلاش ویل اسمیت برای فرار از مرگ

تلاش ویل اسمیت برای فرار از مرگ

ویل اسمیت در فیلم "مرد ماه جوزا" در نقش آدمکشی پا به سن گذاشته بازی می‌کند که باید از چنگ همزاد جوان‌تر خود بگریزد.

ایران آرت: "ویل اسمیت" امسال علاوه بر فیلم لایو اکشن "علاءالدین" (Aladdin) و بازی در نقش غول چراغ، فیلم علمی-تخیلی تریلری به نام "مرد ماه جوزا" (Gemini Man) به کارگردانی "انگ لی" را هم روی پرده دارد. در این فیلم که پاییز آینده توسط پارامونت به نمایش در می‌آید، ستارگان دیگری همچون "کلایو اوون"، "ماری الیزابت وینستد"، "بندیکت وونگ"، و "لینا ایموند" هم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

"مرد ماه جوزا" اثری مانند "زندگی پی" (Life of Pi) به نظر می‌رسد که در آن از جلوه‌های ویژه‌ی زیادی استفاده شده بود و لی را برنده‌ی اسکار بهترین کارگردانی در سال ۲۰۱۲ کرد.

داستان این فیلم به "لوپر" ساخته‌ی "رایان جانسون" شباهت‌های بسیاری دارد، زیرا در مورد آدمکش پا به سن گذاشته‌ای به نام "هنری بروگن" (ویل اسمیت) است که باید از چنگ همزاد جوان‌تر خود که قصد به قتل رساندنش را دارد و او را به خوبی می‌شناسد بگریزد.

اسمیت در هر دو نقش بازی کرده و با استفاده از تکنولوژی جلوه‌های ویژه برای نقش همزادش جوان‌تر به نظر خواهد رسید. امسال علاوه بر این فیلم در "کاپیتان مارول" و "مرد ایرلندی" اسکورسیزی نیز از جلوه‌های ویژه‌ی رایانه‌ای برای جوان‌تر ساختن "ساموئل جکسون" در نقش "نیک فیوری" در دهه‌ی ۱۹۹۰ و "رابرت دنیرو" و "آل پاجینو" استفاده شده است.

به گزارش سی نما، جدا از تکنولوژی جوان‌سازی، لی این فیلم را به صورت ۳ بُعدی و با رزولوشن 4K و ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کرده است. این فیلمساز در فیلم قبلی خود "پیاده‌روی طولانی بیلی لین بین دو نیمه" در سال ۲۰۱۶ نیز همین روش را در پیش گرفته بود.

اما قمار بر روی فیلمبرداری با فریم ریت پنج برابر حد معمول (۲۴ فریم در ثانیه) موجب نشد منتقدین واکنش مثبتی به اثر نشان دهند و آن‌ها فیلم لی را بیشتر شبیه به یک بازی ویدیویی توصیف کردند. لی مصمم به تولید فیلم با فریم ریت ۱۲۰ است اما معلوم نیست چه تعداد سالن سینما توان نمایش فیلم با این فرمت را دارند. پارامونت "مرد ماه جوزا" را با فریم ریت معمولی اکران خواهد کرد.

در سینماکان ماه گذشته، پارامونت با نمایش بخش‌هایی از نسخه‌ی جوان شده‌ی اسمیت مطبوعات را به وجد آورد. منتقدین از این ویدیوی کوتاه استقبال کردند و بسیاری از آن‌ها جلوه‌های ویژه‌اش را ستودند.

پارامونت "مرد ماه جوزا" را در تاریخ ۱۱ اکتبر (جمعه، ۱۹ مهر ۱۳۹۸) در آمریکا اکران می‌کند.

 

ویل اسمیت علاء الدین مرد ما ه جوزا جمینی من انگ لی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین