کد خبر: 35434 A

پاسخ رد آقای کارگردان به ساختن دنباله فیلمش/ پاریس زشت شده است

پاسخ رد آقای کارگردان به ساختن دنباله فیلمش/ پاریس زشت شده است

ژان پیر ژونه کارگردان فیلم "املی" می‌گوید دنباله‌ فیلم را نمی‌سازم چون پاریس فعلی زشت است.

ایران آرت: "ژان پیر ژونه" فاش کرده است که در حال کار بر روی یک ماکیومنتری یا مستندنما در مورد شناخته‌شده‌ترین فیلمش "املی" (Amelie) است. در آستانه‌ی بیستمین سالگرد اکران این کمدی رمانتیک، فیلمساز فرانسوی در مصاحبه با "ایندی‌وایر" می‌گوید برای فیلم جدیدش از "نقره فراموش‌شده" (Forgotten Silver) به کارگردانی "پیتر جکسون" الهام گرفته است.

او می‌گوید: "فیلمی ابلهانه، کاری بسیار مضحک، و بسیار کم‌خرج است، امیدوارم باشد." او در مورد رد چندین باره‌ی پیشنهاد تولید دنباله‌ی "املی" می‌گوید این کار "ایده‌ی بدی" است چرا که "اودره توتو" قهرمان فیلم در آن بازی نمی‌کند. کارگردان از مشکلات فیلمبرداری در پاریس به علت ساخت و سازهای متعدد هم می‌گوید و باور دارد که "پاریس اکنون زشت شده".

به گزارش سی نما، ژونه که آخرین فیلم بلندش در سال ۲۰۱۳ تحت عنوان "تی.اس اسپیوت جوان و شگرف" (The Young and Prodigious T.S. Spivet) به زبان انگلیسی و با بازی "هلنا بونهام کارتر" و "جودی دیویس" ساخته شده فاش می‌کند که پیش از این مراحل اولیه تولید یک انیمیشن بلند علمی تخیلی و یک کمدی را نیز آغاز کرده است.

اکران "تی.اس اسپیوت" در ایالات متحده ناموفق بود زیرا ژونه زیر بار اعمال تغییرات در فیلم نمی‌شد و "هاروی واینستین" در اقدامی متقابل آن را بایگانی کرد. ژونه می‌گوید: "چهار سال برای ساخت یک فیلم تلاش کردم اما حالا دنیا تغییر کرده است. فیلم‌های من طنز غریبی دارند، ولی این روزها وقت خوبی برای اینگونه فیلم‌ها نیست، برای اینکه همه می‌خواهند بدون خطر کردن به سوددهی برسند."

در سال‌های اخیر ژونه تحت تأثیر فیلم‌هایی چون "شلاق" (Whiplash) اثر "دیمین شزل" و "مکس دیوانه: جاده‌ی خشم" (Mad Max: Fury Road) به کارگردانی "جورج میلر" قرار گرفته و آن‌ها را "شاهکار" می‌داند، اما اضافه می‌کند که زیاد به سالن‌های سینما نمی‌رود.

او می‌گوید: "هیچ خوشم نمی‌آید وقتی که می‌بینم چند جوان در سالن سینما به گوشی‌های موبایل خود خیره شده‌اند. وحشتناک است. بنابراین یک اتاق نمایش خانگی خوب دارم." اما پرده‌ی بزرگ را برای پروژه‌هایش ترجیح می‌دهد. "ایده‌آل این است و ترجیح می‌دهم که به ساخت فیلم برای سالن سینما ادامه دهم تا چیزی برای دیدن روی آی‌پد. ناامید‌کننده است وقتی این همه به کیفیت تصویر توجه می‌کنید اما بدانید که آن را روی یک صفحه‌ی کوچک می‌بینند."

مستندنمای "املی" هنوز تاریخ اکران یا عنوانی ندارد، اما ژونه می‌گوید با همکار نویسنده‌اش "گیوم لورن" در نسخه‌ی اول فیلم بر روی ایده‌هایی کار می‌کنند.

 

فیلم سینمایی فیلم سینمای فرانسه ژان پیر ژونه املی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین