کد خبر: 35488 A

پاسخ شهره سلطانی به انتقادها/ تصمیم گرفتم خودم را محدود نکنم

پاسخ شهره سلطانی به انتقادها/ تصمیم گرفتم خودم را محدود نکنم

شهره سلطانی که مجری شدنش در برنامه "جشن رمضان" با انتقاداتی همراه شده است درباره دلایل روی آوردنش به اجرا توضیح داد.

ایران آرت: شهره سلطانی (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) درباره دلیل حضور خود به عنوان مجری در برنامه جشن رمضان شبکه پنج سیما گفت: در سال‌های گذشته پیشنهاد اجرا در برنامه‌های دیگری را نیز داشتم ولی تا امروز این پیشنهادها خیلی برای من وسوسه برانگیز نبود و به نوعی هیجان، تمایل و رغبتی را برای آنها نداشتم. برنامه جشن رمضان نیز در شرایطی پیش آمد که مشغول کارهای دیگری بودم. به همین دلیل در ابتدا نسبت به پیشنهاد اجرای این برنامه گفتم که من مجری نیستم و نمی‌خواهم اجرای برنامه‌ای را برعهده بگیرم ولی بعد که توجیه شدم قرار است در این برنامه در قالب مجری – بازیگر یک سری آیتم‌های نمایشی را اجرا کنیم و در کنارش مصاحبه خیلی کوتاهی با میهمان در روزهای مختلف داشته باشیم، آن را قبول کردم. چراکه برای من بیشتر آیتم‌های نمایشی از اهمیت برخوردار بود.

وی در گفتگو با ایلنا افزود: علاوه بر این همکاری با جواد رضویان که چندین مرتبه فرصت همکاری با او در تئاتر هم را فراهم نشده بود، دلیل دیگری برای قبول حضور در برنامه جشن رمضان بود. علاوه بر این نیز برای من هیچ گاردی برای اجرا کردن نیز وجود نداشته و نخواهد داشت. بر همین اساس باید بگویم که به نوعی حس کردم فرصت خوبی برای تجربه کردن فراهم است و پیشنهاد حضور در این برنامه را قبول کردم.

سلطانی با اشاره به سال‌ها فعالیت در صحنه تئاتر درباره تفاوت اجرا در تئاتر با جشن رمضان که علاوه بر مردم حاضر توسط تلویزیون نیز پخش می‌شود، بیان کرد: تجربه کار کردن در تئاتر همیشه به کمک من آمده ولی این برنامه در قامت یک برنامه تلویزیونی بوده و با تئاتر تفاوت‌هایی دارد. به طور کلی  در تئاتر اصولا تعداد خاصی هر شب برای دیدن نمایش شما می‌آیند ولی در اینجا علاوه بر ۳۰۰ نفری که هرشب به سالن می‌آیند، میلیون‌ها نفر شما را از قاب تلویزیون می‌بینند که این موضوع یک مقدار به استرس آن می‌افزاید. البته همچنان تجربه کار کردن در تئاتر من را در این کار نیز یاری می‌دهد.

این بازیگر همچنین درباره بازخوردهایی که تا به حال از اجرا در این برنامه گرفته، توضیح داد: مردم خیلی دوست داشتند ولی به هر حال همیشه سلایق مختلفی وجود داشته و بر همین اساس عده‌ای شاید دوست نداشته باشند و نسبت به این موضوع گارد بگیرند. به هر حال بازخورهای مختلفی وجود دارد ولی در نهایت من کاری را که تشخیص دهم درست است را انجام می‌دهم و اکنون از اجرای این برنامه هیجان دارم.

وی همچنین درباره انتقاد‌هایی که نسبت به اجرای بازیگران در تلویزیون مطرح می‌شود، اظهار داشت: سال‌هاست که فهمیده‌ام در حرفه ما تنها چیزی که مهم نبوده، هنر و توانایی است. البته شما نباید عقب‌نشینی کنید و دور خودتان چارچوبی بگذارید و بخواهید بر اساس معیارهایی که دارید کار کنید. شاید به همین صورت بود که من با توجه به سابقه و توانایی‌ام نتوانستم آن کارهایی که دلم می‌خواهد را انجام دهم.

سلطانی افزود: علاوه بر این موارد، در سال‌های اخیر دیدم که این حرفه خیلی ضابطه‌مند نبوده و همانطور که بازیگران مجری می‌شوند و مجری‌ها نیز به بازیگری روی می‌آورند. همچنین فوتبالیست‌ها به بازیگری تمایل پیدا کرده و پزشکان نیز خواننده می‌شوند. یعنی به نوعی یک آشفتگی وجود دارد که اگر آدم‌ها توانایی کاری که می‌خواهند انجام دهند را داشته باشند و با تجربه به عرصه دیگر ورود کنند هیچ اشکالی ندارد.

این بازیگر در ادامه بیان کرد: من فکر کردم وقتی در این آشفتگی همه هر کاری انجام می‌دهند، چرا باید من خودم را محدود کنم. البته من سال‌ها مرتب این طور فکر کردم که به این صورت نبوده و باید درست حرکت کنم و به جاهای دیگری ورود نکنم ولی در واقع دیدم که معیاری برای توانایی هنر آدم‌ها وجود نداشته و حتی وقتی دوستان دست به کارهایی که در آن توانایی ندارند، می‌زنند، بیشتر تایید هم می‌شوند. البته لازم است توضیح دهم که پیشنهادهای قبلی‌ام در حوزه اجرا در قالب اجرای مسابقه‌های تلویزیونی بود که آنها را قبول نکردم ولی در این برنامه به نوعی خارج از معیارهای خودم هم نشدم و عمده کارم در جشن رمضان بازی در آیتم‌های نمایشی است.

 

جواد رضویان شهره سلطانی جشن رمضان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین